Silicon Valley

(San Jose) Kim'lerin evinde yatacak yer olmadığı ve oğlumuzun ilk doğum günü olması şerefine onlara en yakın ve lüx olan (Las Gatos) küçük bir kasabanın en güzel butik otelinde bize bir oda ayırtmışlar. Tüm gün açık havada çocuklarla koşturup yorulduktan sonra ilaç gibi geldi bize otel. Oğluşumuz o kadar yorulmuştu ki bıcı bıcı yapıp sütünü içtikten sonra geceliği 20 dolara kiralanan park yatağına bıraktığımız gibi uyumaya başladı.
Biz de karı koca duş alıp kahve yaptık ve mini şömineli balkonumuzda karşılıklı keyif yaptık.
Pazar sabahı check-out yaptık ve hep birlikte kahvaltı ettik,organik pazarı gezdik.

Çok yakın olan (Silicon Valley) meşhur Silikon Vadisi'ne giderek Ebay,Apple,Facebook ve Google Kampüslerine uğradık.Tüm bu kampüslerde içerde çalışan tanıdığınız yoksa asıl girmeniz gereken kısma giremiyorsunuz. Bizim yoktu ancak öyle bir çevre gezisi yapabildik.

Google Kampüsü denilen yer bildiğin şehir! Kocaman bir üniversite kampüsü gibi. Kampüs içinde çalışanlar kullansın diye Google renklerine boyanmış bisikletler var. Asıl kampüsün yemek yenen bir çok hizmetten yararlanılan ballandırılarak anlatılan kısmına tanıdık Google çalışanı arkadaşınız (Googler’ınız) yoksa giremiyorsunuz. Biz yine de arabamızı park edip binalar arasında bisiklet ile dolaştık. Bol bol fotoğraf çektik yakındaki Starbucks’da bir şeyler içtik ve bir heves Facebook yollarına düştük. GPS’in bizi götürdüğü yerde Facebook filan yoktu. Bir benzinliğe yol sorduk meğer taşınmışlar haydi bu sefer Facebook’u zar zor bulduk.Fakat tanıdık aracılığı ile alınmış randevumuz olmadığı için azıcık ucundan bile göremedik,girişteki like işaretinin önünde fotoğraf çekilen Korelilere uyduk ve NASA’ya geçtik. Facebook,Google gibi değil. Devhasa bir otoparkın ortasında kale gibi korunan bir yer. Anlatılan efsanelere göre Marc Zuckerberg beğendiği tüm restaurantların bir şubesini,masaj,kuaför,oto yıkama ve bakım servisi gibi bir çok hizmeti içeriye kurmuş. Hatta çalışanlar için mini bir hastane bile kuruluymuş.Yani çalışanlar girip orda yaşayabilir,sadece uyumak için evlerine gitmeleri yeterliymiş.

Tüm bu geziler sonrası NASA'ya uğradık,bir tek NASA içinde gezilecek bir müze var demişlerdi. Fakat o da 10:00-14:00 arası açıkmış,geç kaldık. Tekrar Kim'lere gidip Arda'nın karnını doyurduk ve hep birlikte üye oldukları havuza gittik. 3 farklı derinlik ve boyuttaki havuzların tümünde yüzdük yüzdürdük paşayı en son hot tub'a bile girdik birlikte sıcaktan mayışıp çıkmak bile istemedi. Suyu o kadar çok seviyor ki duştan da havuzdan da çıkarınca ağlıyor.

Neyse ki arabanın bagajı ve arka koltuğu bir sürü yeni oyuncakla dolu olduğundan yol boyunca meşgul olacağı çok şey vardı. O gece de yüzmekten bitap düşüp erkenden uyudu kuzu balım...