Klasik Kalıpta Kek ve Un Kurabiyesi


Jingle bells,Jingle bells,Jingle all the way..

Özel Günlerde Yapılabilecek Kek ve Kurabiye Tarifleri-1

Bunları yaptığımda Amerika'daydım. Mutfak o kadar büyük ve güzel ki çıkası gelmiyordu insanın. Xmas da gelmiş. Ne yapsam ne yapsam diyorum. Babi’min çaylı keki ve un kurabiyesi yapalım dedim. Sonra o horozu buldum ve un kurabiyelerini yumurta gibi paketlemek aklıma geldi.
Davetli olduğumuz ev sahibine de çok cici bir hand-made hediye oldu böylece bu cookie maceram :D
Erkeklere hediye almak zor diyoruz ama aslında çoğu çocuk ruhlu karnını doyurunca eline kumandayı verince onlardan mutlusu yok :D
Xmas olması dolayısıyla fırınlar dolusu kurabiye yapmıştım. İcing denilen bir teknik var Royal İcing diye bir tane daha var onlarla da kalıpla kestiğim kurabiyelerimi boyadım süsledim..





Yumurta Şeklinde Paketlenen Un Kurabiyesi
Malzemeler
·         250 gr margarin
·         1 su bardağı pudra şekeri
·         3 su bardağı un
·         1 paket vanilya
Hazırlanışı :
Mıncırarak yumuşatılan margarine pudra şekeri ilave edilerek karıştırılır. Un ve vanilya eklenerek iyice yoğrulur. Ceviz büyüklüğünde toplar yapılarak tepsiye yerleştirilir. Fazla kızarmadan fırından alınır üzerine pudra şekeri veya tarçın ekilerek servis yapılır. Ama ben kakao tarçın ve pudra şekeri ile 3 renk yaptım onları :D
BABİMİN ÇAYLI KEK TARİFİ
Bu tarifi verdiğime inanamıyorum!! :(
Yani bu kek benim için çok özeldir kıymetini bilin..
Rahmetli canım babaannemin her çay sofrasında hep aynı maharette pişirdiği ve misafirlerine ikram ettiği kektir. Ben de evime gelen misafirlerim eğer çaya geliyorsa mutlaka bu kekten yapıyorum. Dünya gözü ile bugünlerimi görememiş olmasına çok üzülsem de cennetten beni izlediğini hayal ediyorum…
Malzeme:
·         2 yemek kaşığı kakao
·         1 tatlı kaşığı Nescafe
·         1 bardak demli soğuk cay
·         1bardak sıvı yağ
·         1 tatlı kaşığı tarçın
·         2 çorba kaşığı kakao
·         1 paket vanilya
·         1 paket kabartma tozu
·         5 yumurta
·         2,5-3 bardak un
·         1,5 bardak seker/
1 bardak demli sıcak çayın içine 15 tane sweat-n (tatlandırıcı çünkü keki şeker hastası insanlarda yiyecekti)
Yapılışı: Yumurta ve kabartma tozu seker çırpılıyor iyice, çayı boca ediyorsun. Yoğurt gibi bir kıvama geliyor, yağ ekliyorsun, kakaoyu ekle, en son unu koy karıştır tam yağlı kek kalıbına döküp önceden 10 dk ısıtılmış fırında biraz ıslak istersen 170 derecede 25 dk ya da 180 derecede 30 dakika pişirerek soğuduktan sonra servis edebilirsin.
Afiyet olsun...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atopik Dermatit (Alerjik Egzama)

Sevgiliye Meyve Yedirmek

Piruze