Neşeli Patatesler


Doğum günlerinde,davetlerde,özel günlerde özellikle de çocuklara hazırlanan tabaklarda garnitür olarak güzel gideceğini düşünerek paylaşıyorum...Ben bu şekilleri uydurdum. Yaratıcılığınıza hatta varsa kalıplarınıza göre daha neler neler çıkar :D


BENİM KÜÇÜK PATATES ADAMLARIM


MALZEMELER: 4-5 Patates haşlanmış ve rendelenmiş
1 adet limonun suyu
1-2 çorba kaşığı mayonez veya yoğurt
1 çorba kaşığı tuz
1 çorba kaşığı zeytinyağ
2-3 diş sarımsak

Süslemeler için bıçakla ağız yapabilirsiniz,gözleri çörek otu,top karabiberden olabilir. Ayakları ya da saçları dere otu,maydanoz,v.b olabilir..Her şeyi benden bekleme tamam beyin benim ben buldum ama sen de yarat :D

YAPILIŞI: Patateslerimizi haşlayıp eziyoruz.Püre haline getirdiğimiz patatesimize mis-pak olmuş tertemiz ellerimizle şekil veriyoruz.Dikkat yanarsın!Azcık soğut hatta yemiyorsa gözün elini una batır azcık.Ama o zaman da rengi matlaşıyor patateslerin benden söylemesi.İşte oyu hamuru gibi şekli verdin süsledin koydun tabağa bitti.Bu doğum günlerinde filan çok şirin oluyor.Ya da et yemeğinin yanına püreyi askerde dağıtılan gibi koymak yerine böyle sırıtan bi şekilde koysan sevinir karşıdaki insan :D Ne yapayım!?Ben böyleyim işte karşımdakini gülümsetmeden rahat edemiyorum!!!



HAVUÇ GÖRÜNÜMLÜ PATATES PÜRESİ

MALZEMELER:1kg patates
2-3 kaşık zeytinyağ
2-3 kaşık salça
1 tatlı kaşığı kırmızı toz biber
1 tatlı kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı kimyon
1/2 tatlı kaşığı köri
1 çorba kaşığı tuz
3-4 diş ezilmiş sarımsak
Havucumuzun saplarını oluşturmak için maydanoz yaprakları
YAPILIŞI:Patatesleri haşlayıp rendeliyoruz.Tüm malzemeyi ekleyip iyice karıştırıp havuç şekli verip doğal görünüm kazanmaları için üzerine bıçakla enine doğru çizikler atıyoruz.Sap kısmına maydanozlarımızın sap kısmını batırıp servis tabağına alıyoruz.

Afiyet olsun cicilerim..
Hayatta her anınıza gülücükler doluşsun :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atopik Dermatit (Alerjik Egzama)

Sevgiliye Meyve Yedirmek

Piruze