1 Yaş Bebeği İle Amerika

Los Angeles

Uzun uzun kumsallı sahilleri ve iş saatlerindeki adım adım trafiği ile kimisi için vazgeçilmez bir şehir Los Angeles. Hemen hemen hep güneşli bir iklimi,güler yüzlü rahat insanları var. Hiç görmemiş birine anlatacak belirgin özellikleri yok bence şehrin. Yani gezmeye değer bulduğum ancak Santa Monica dışında yerleşmeye değer bulmadığım bir yer. Bu gezimizde uğramadık ama bence San Diego daha ufak ve daha güzel,oraya yerleşebilirim bak! :D Anneannem “Allah nasip etmeyeceği şeyi söyletmez” der.Nasip bu işler…

Konuyu dağıtmadan başlıyorum anlatmaya…

İlk günümüzde Arda erkenden uyandığı için zaten bir pert kalktık yataktan mıymıy kahvaltı ettikten sonra California güneşi gel gel dedi bize. Haydi civarda hangi mağazalar varmış bir bakalım elimizdeki listelerden alınacaklar varsa alıp halledelim dedik. Elbette önce Babiesrus’a uğradık Amerika’nın en büyük ve meşhur zincir bebek mağazası. Allahım kendimden geçtim resmen..Amaç Arda’ya baston puset almaktı ama ben temalı oda setlerinin olduğu kısımda 1 saat hayran hayran dolanmışımdır herhalde. Arda’da renklerden mi etkilendi nedir pek uslu durdu alışveriş arabasının oturma kısmında uslu uslu oturdu.Elbette aklınıza gelen her mağazada bir geniş wc ve o wcde alt aç ünitesi olduğundan bezimizi rahatça değiştirdik. Puset dışında emzik biberon önlük gömlek gibi amacımız dışında bir sürü şey aldık ve çıktık. Ah bir de çok çok işimize yarayan Türkiye’ye de getirdiğim ve ülkemizde hiç görmediğim bu portatif mama sandalyesi aparatını aldık.

*Arda'nın mama sandalyesi

Şu an arabamızın bagajında duruyor ve misafirliğe gittiğimiz akraba ve arkadaşların evinde,ya da mama sandalyesi bulunmayan az sayıda olup dolu olan restorantlarda, herhangi bir sandalyeye bağlayıp kullanıyoruz. Arda mutlu biz mutlu.

Babiesrus sonrasında Wallmart’a bakalım dedik. Orada bir puset beğendim hem çok ucuz hem hafifti fakat sadece görselde kalmış,depoda yokmuş bilmem nerdeki Wallmart’da var dediler çıktık oraya gittik. Orada çok ilginç bir şekilde depoya bakıp dönmeleri tam 1 saati buldu ve ben sinir oldum. Amerika gibi müşteri memnuniyetinin esas olduğu bir yerde bu ne ilgisizliktir diye hatta mağaza müdürünü bulup homurdandım da.. Ama elbette istediğimiz puseti bulamayıp eşimin beğendiği Jeep marka bir puset aldık.
Arda çok yorulmuş hemen uyudu pusetinde,hazır o uyuyor diye Outlet mağazalarına girelim dedik. Eve vardığımızda akşam yemeği saati olmuştu. Bizi misafir eden akrabalarımız meraklanmıştı. Pek boynumuz bükük kaldı o akşam. Ama güzel şeyler almış olmanın sevinci bilhassa puset işini halletmiş olmak beni çok rahatlattı.

Puset ile alakalı olarak ben amazon’dan alıp kalacağımız adrese göndereyim gittiğimizde hazır olsun demiştim eşim de “canım bakar beğendiğini alırız ne gerek var” demişti. Fakat Amerika’da park yeri sorunu yok,yollar kaldırımlar pürüzsüz ve düz,araçların bagajı bizimkilere göre devhasa olduğu için baston pusetleri görsele bile zor koymuşlar mağazalarda devhasa pusetler vardı her yerde. Maclaren buldum ancak o da fiyat olarak abartılı geldiğinden vazgeçtim. Çok daha uygun ve rahat bir alternatif ile hem orada hem de burada çok mutluyuz :D Arda da halinden memnun görünüyor. Büyük pusetimiz de kardeşini bekliyor...

İkinci günümüzde bu kadar alışveriş yetsin dedik ve Budget Oto Kiralama Airport şubesinden kiraladığımız Kia Sportive Jeep’imize atlayıp GPS’e girerek hemen hemen hiç kaybolmadan Santa Monica,Malibu,Beverly Hills,azıcık ucundan Hollywood gezdik. Hemen hemen diyorum çünkü Hollywood faslı sıkıntılıydı bir türlü Chinise Teather’ın olduğu meşhur bulvarı bulamadık. Beverly Hills’de evlere bakarken çok vakit kaybettik. Daha önce gittiğim için hatırlarım sandım ve otobüs turuna kişi başı 50 dolar vermeye ne gerek var diye itiraz ettim. Ayrıca Arda oto koltuğunda rahat ve mutluydu otobüste durur mu durmaz mı kestiremedim. Doğduğundan beri hiç toplu taşıta bindirmemiştim. Neyse Hollywood’a vardığımızda akşam trafik saati geliyordu. Yemekte evde olacağız diye söz vermiştik. Mecburen tam gezemeden döndük eve…
Arda o gün açık havada gezmekten,kumlara,çimlere basmaktan çok mutlu olmuş çok da yorulmuştu. Sorunsuz uyudu..

*Santa Monica sahilde muhteşem bir hava ve manzaraya
muhteşem bir müzik eşlik ediyor. Arda keyif ve merakla izliyor...
*Çapkın ve sosyal oğlum benim :) Arda 1 çinli kız ise 2 yaşında
Çok sevimliler ama değil mi?

*Beverly Hills'in en yaşlı ağacının önünde aile pozumuz :)