Oyuncak Organizasyonu


Oyuncaklar çok fazlaysa.. Bir kız bir oğlan çocuk için ayrı ayrı ya da gelişim ayları farkına göre ayrı ayrı ya da bolca küçük parçalı ya da büyük ama çok parçalı oyuncaklar varsa..


Lego,peluş,pilli,yapboz gibi pek çok çeşitte oyuncak varsa..


Evdeki dağınıklık canınıza tak etmiş yaşam alanınızın her yerine oyuncak saçılmışsa


Günde 1423689 kez eğil kalk oyuncak toplamaktan kendinizi yemleyen tavuklar gibi hissediyorsanız,


Doğru yerdesiniz arkadaş.


İlk başta kirli sepeti gibi sepetlerde atarak topluyorduk şu şekilde;



*

Sonra fark ettim ki bu şekilde içinden çıkamıyorum. Sürekli bir dağıtma atma hali de başladıydı Arda da o dönemde.

Öncelikle bir Pinterest turu yaptım.
Sonra şu linlktekine benzer şeyler gördüm.

İlk denemem bildiğimiz plastik (eskiden annelerimizin balkonda kullandığı plastik patates soğan dolabından bahsediyorum) 5 çekmeceli bir dolapçık aldım. Arabalar,kuklalar,yapbozlar,hamurlar gibi ayırdım her rafını. 
Fakat! bir kaç gün sonra çocuklar hiiç girmedikleri arka odaya dalıp tüm çekmeceleri boşaltmaktan katıp karıştırmaktan kendilerine has bir zevk almaya başladılar.






İkinci denemem oyuncakların yarısını göz önünden kaldırmaktı. Karton koli topladım üstüne içinde neler olduğunu yazarak poşetledim paketledim duvar dibine dizdim. Bu kez 1 ay çocuklar fark etmediler ne oyuncaklarının yokluğunu ne de o kutuları. Fakat bir gün 5 dakikalık bir sessizliğin ardından tüm kutuların açılmış saçılmış olduğunu görünce bu fikrim de çöpe gitti.

Üçüncü denemem de yarısını yok ettiğim oyuncakları (bu arada benzer faydada olan oyuncaklardan birini kaldırmak şeklinde yok ediyorum 20 araba yerine 2-3 araba ortada kalıyor bir kaç ayda bir değiştiriyorum mesela) kendi bazamın altına attım. Öğretici oyuncakları büyük parçalıları Arda'nın yatağının altındaki büyük çekmeceye koydum. Peluşları odasıdaki dolabın tepesine kaldırdım. Kalan küçük parçalı oyuncakları da gittim pazardan şeffaf kutular aldım. Üzerine etiket sistemi yaptım.
Mutfak oyuncakları, legolar, büyük bloklar, hamurlar,tahta bloklar,tamir oyuncakları şeklinde sınırladım.






Bir gün gene estiler bana ne kadar oyuncakları varsa hepsini salona yığdık babamız da girdi işin içine kırıkları attık,bozukları tamir ettik, pili bitene pil taktık, kimi kaldıracağımız oyuncakları oksitlenmesin diye pilini çıkardık, biraz büyüyünce oynanabilecekleri yatak bazasına kaldırdık, dolap içi kutu düzeni iyi oldu onu hiç ellemedik,kalan oyuncakları da kayınvalideme,anneme,yazlığa,bizim ev içine böldüm. Aslında şeytan diyor sadece legolar,tahta bloklar kalsın,bir de bir kaç rol play oyuncağı bırak kalan herşeyi at gitsin!Ama işte...

Çocuklu evde süper düzen ve hiç oyuncaksız bir ortam olması hem mümkün olmayacağından hem de sağlıksız olduğunu düşündüğümden çok sık ve uzun süre oynadıkları ya da yeni alınıp da hevesli oldukları oyuncakları ise TV ünitesindeki çekmeceye koydum.

Bir de kural koydum Arda'ya diyelim ki lego oynamak istiyorsun. Gideceğiz dolaptan (dolabın benim boyumun erdiği kısmına gayet bilinçli olarak yerleştirdim bu kez yeterince dilim yanmıştı zira) istediğin legoları alacağız. Oynarken eğer mutfak eşyalarınla oynamak istersen legoları kutusuna beraber doldurup oraya kaldırıp diğerini alacağız dedim. Önce hep ben topluyordum,sonra sonra yardım etmeye başladı. Şimdi topladım annecim diye getiriyor kutuyu istediğini gösteriyor.

Not: Odanın ışığı iyi değil o yüzden kendi kutularımızın fotoğrafı yerine fikri aldığım google görsellerinden bir kaç fotoğrafı paylaşmak daha mantıklı geldi. Elbette böyle bir oyuncak dolabı ve onu koyacak extra bir odası olan bi ev ne harika olur di mi?? :)) Evrene mesaj iletildi sanırım..


Yorumlar

  1. paylaşımın için teşekkür ederim okurken keyifli zaman geçirdim

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atopik Dermatit (Alerjik Egzama)

Sevgiliye Meyve Yedirmek

Piruze