Atopik Dermatit (Alerjik Egzama)

4 çocuk doktoru...Yaklaşık 20 günlük bir hastalık-iyileşme süreci...

Arda yeni doğmuştu,hastanedeydik.Altını değiştirirken vücudunda kapartılar fark edip telaşla hemşireyi çağırtmıştım.Hemşire de çoğu yeni doğanda olur ilk yıkamada kaybolur bu kabarıklıklar korkmayın demişti..

Arda'yı eve getirdiğimizde nemli bez ile sildik.8 günlükken de ilk official banyosunu yaptırdık.Ancak insanın başı kalabalıkken ve bu kadar deneyimsizken iç güdülerini dinleyip lafını geçirtmesi biraz zor oluyor.Nitekim her ne kadar doktor sadece su ile yıkayın bir şey sürmeyin ilk 10 gün boyunca dedi desem de..Göbeği düştü artık bir şey olmaz deyip güzelce şampuanlayıp her yerini saf zeytinyağı ile bolca yağladılar. O da sudan hoşlanmış halinden memnun duruyordu.
İlk yanlışımız bu oldu!Bebeğinizi bebeklere özgü ürünler ile yıkayıp,nemlendirin ve bunları mercimek/nohut tanesi büyüklüğünde kullanın.Ne kadar az müdahale o kadar sağlıklı bebek.

Bu arada bayramdı,gelen giden hiç bitmiyor.Aman üşümesin diye yün yeleklere varana dek giydirilen el kadar bebeğin üstü kat kat örtülüyordu.Çünkü Arda sürekli sırtına kadar işiyordu!Üşütücez diye aklımız çıkıyordu.
İkinci yanlışımız aşırı sıcak tutmaktı.Çünkü bebeklerde ter bezleri sonradan gelişiyormuş ve bizler gibi terleyemiyorlarmış,terlerini isilik ile atıyorlarmış.Ve doktor erkek bebekler için 20 kız bebekler için 22 derece oda sıcaklığı iyidir.Siz atlet ve penye giyiyorsanız ilk 10 gün bir fazlasını sonra ne giyiyorsanız aynısı giydirmeniz yeterli dedi.

Benim çevremde doğum,lohusalık ve çocuk bakımı konusunda bilgili kadınlar var desem de insan hakikaten unutuyor bildiklerini...Kimse beni uyarmadı,benimde emzirme,uykusuzluk,şaşkınlık üçgenimde açıp da okuma araştırma fırsatım olmadı. Hazır bayram,emzirdikçe kan şekerim düşüyor diye  bol bol tatlı yedim durdum.
Cezerye,baklava,bol çikolata,nutella,un kurabiyeleri gırla gitti...
Üçüncü yanlışımız,annenin doğru beslenmesini göz ardı etmek oldu. Meğer çikolata yemek doğru değilmiş hem aşırı gaz yaparmış,hem de alerji!

Tabii üçte üç hata sonucu Arda'nın yüzünde kabarcıklar oluştu.Bildiğimiz isilik,her çocukta olur,en ufak sorunda doktora götürmeye ne gerek var,anne sütü sürelim,zeytinyağı sürelim diye her kafadan bir ses çıktı. Çocuğu deneme tahtasına çevirdik,cildindeki isilikler önce sivilceleşti sonra da sarı sarı kabuklaştı.Kafasının içine ve kulaklarına sıçradı.Artık doktora götürelim dedikten bi gün sonra yaralaştı hatta...
Neyse kaptık çocuğu gittik doktora..

Teşhisimiz kondu. Atopik Dermatit.Alerjik Egzama!
İnternette bir araştırma yaptım ki ağlamaklı oldum!! Özel kükürtlü kaplıcalara götüren mi ararsın,inceltilmiş çamaşır suyu ile banyo yaptıran mı? Hiç geçmiyor diye ağlayan mı alerjik astıma döndü diye yakınan mı?
Aman Allahım dedim ben ne yaptım çocuğuma!?

Egzama vücutta en çok şu alanlarda görülürmüş.
Ancak alında soyulma,kulakta yarılma,yanaklarda kabuklanma,vücutta isilik gibi farklı şekillerde görülebilirmiş.





  • Çiğ et (çiğ köfte,salam,sucuk vb)
  • İnek Sütü içeren tüm gıdalar
  • Domates,çilek,vişne gibi asitli sebze ve meyveler
  • Çikolata,cips,kola,hazır meyve suları gibi işlenmiş ürünler

Alerjik reaksiyonları arttırabilirmiş.
Tabii anında tüm bu besinleri kestim,çamaşırlarını yıkadığım deterjanı değiştirdim.
Doktorumuz Linola Şampuan ve Losyon verdi.İlk başta ne güzel ilaç yanlısı bir doktor değil dedim ancak kullanmaya başladıktan sonraki 3 gün Arda'yı fotoğraladım.

Her gün sonunda doktora SMS attım,fotoğrafları mail ile gönderdiğimi söyledim,aradım açmadı!!10 günlüğüne şehir dışına çıkacağımızdan bu ilgisizliğine sinir oldum. 4.gün oğlumu alıp götürdüm. Hımm yaramamış hiç deyip kortizonlu krem ve başka bir nemlendirici yazdı.
Evet kortizonlu krem sayesinde yatıştı lezyonlar.Linolanın kuru kabuk haline getirdiği tüm yara ve konakları yavaşça uzaklaştırmaya başladık.Cilt kuruluğu nispeten azaldı.Ancak tam geçti artık derken bu kez vücudu döktü oğlumun.
Hemen Keşan'da bir çocuk doktoruna koştuk. Alerji şurubu,başka bir nemlendirici yazdı. Kortizonlu kremi üç günden fazla kullanma,kafein tüketme,yumurta yeme diyerek diyetimi iyice kısıtladı.
Bebeğim çok küçük olduğundan yeter uleynn dedim ve herşeyi kestim.Alerji damlası filan da almadım.
Artık dualarım mı,düzenli yıkayıp kremlemem mi,deterjan ya da diet değişikliği mi ne iyi geldi bilemiyorum çünkü her şeyi aynı anda denedim...Ama düzeldi bebeğim...

Fakat kabus bitmemiş...Mevlüdümüzü yapıp İstanbul'a döndükten sonra kulağında ve gıdısında kabartılar fark ettim.Kortizonlu kremi sürsem mi diye düşünürken kabuklanıp sulandı bile!Sinirlerim bozuldu,ağlaya ağlaya bir hal oldum. Ablamı aradım bu kez zaman kaybetmeden doktora git dedi. Ve 4.çocuk doktorumuza da gittik. Bu arada her seferinde başka dr deniyoruz ki derdimize derman olsun diye... Tüm süreci fotoğrafları ile göstermeme ve anlatmama rağmen "aman ne kadar da abartıyorsunuz bir şeyi yok çocuğun" yaklaşımı beni bi gerdi. Aynı şeyleri yazardım ben de.. Kortizonlu ilacı 3 gün kullanın geçer dedi ve kandan yapılan inek sütü alerji testi istedi.

Ah oğlumun minik elinde minicik damarına giren koca iğneyi,damla damla alınan kanı,onun içini çeke çeke dudaklarını büze büze ağlayışını sonra kan dursun diye o minik eli elimde kan ter içinde onu emzirişimi hiç unutmayacağım herhalde!

Canımdan can gitti sanki o ağlarken,Rabbim hiç bir anneyi evladı ile sınamasın diye dua ettim o an.Bizimki basit bir testti,Allah çözümsüz dert vermesin..

3 gün sonra test sonucu negatif geldi.Arda'nın belirtileri geçti.Doktorum kullandığım ürünlerde bir sıkıntı olmadığını.Bunun nedeninin ve tedavisinin kesin olmadığını,iyi gözlem ile benim bulabileceğimi söyledi.
İnternete bakmayın kimi çocukda ilk 3 ay görülüp geçebiliyor diye içime umut tohumları ekti..

Bu arada deneme yanılma ile Mustela'nın atopik ciltlere özel serisindeki ürünler ama bilhassa Cold Cream'i çok iyi nemlendirdi ve bize iyi geldi.

Bilmiyorum.Belki ben abartıyorum.Ama Arda'nın uykusundan yüzünü kaşıyarak uyandığı.Beyaz eldivenlerinin sapsarı olduğu.Gaz sancıları yüzünden ağlarken kuruyan cildinin yer yer minik minik çatlayıp kanadığını belleğimden atamıyorum.Bir kez daha öyle olmasını engellemek için de elimden geleni yapmaya çalışıyorum işte.

Benzer rahatsızlığı yaşamış anneler varsa yorumlarınızı rica ederim.
Bu sorun ile yeni karşılaşanlara ise umarım bir fikir vermiştir.

Not: Bir kez daha tekrar ederse aynı sorun bu kez dermatolog denemeyi düşünüyorum.Umarım tekrar etmez de bu yazıyı yayınlamam ile geçmiş bitmiş olur...

Yorumlar

  1. Benim bebeğim 5.ayına girecek ve 1 aydır öpmeden olmuştur diye onemsemedigimiz kizarikliklar şimdi bir atopik egzama diye geri döndü:(((bioderma kremi verdi doktor siparişini verdik gelince kullancam sabun tozu kullaniçam,çok sıcak tutmuştum kış bebeği diye kendime kızıyorum çok,ona dikkat edicam,hamur işini azalticam bunlar inşallah ise yarar...başka fikir verirseniz sevinirim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Organik Elma Sirkesini Su ile birer ömçek karıştırarak..Cildine sürün..Sonda durulayın..Omega 3 kullanabilir bilir duruma geldiğinde Omega 3 Vermeye sürekli olarak dikkat edin.Ayrıca Multivitamın..Omega 3 ve Multivitamin..Çocuklar hangi yaştan itibaren kullanabilir Doktor Önerisiyle başlayın.Bioderma veya Laroche Posayın atohik kremleri var.Bu ürünleri satan yerlerden bilgi alarak alın.Vücudun Nemli kalması çok önemli.Nemli kaldığı sürece cilt rahat eder.Kortizonli kremi envfazla 5 gün kullanın ve çok ince tabaka nelinde sürün 10 dk sonrada Nemlendirici kremi sürün.Kortizonlu kdemi egzama tetiklerse kullanın tekrar.Otacı Marka Gülsuyunu evde bulundurun.Cildi ranatlatmak ve remlendirmek için sürün.Sonda kremleri.
      Sabun Olarak.Bıttım,Defne, ısırgan Otu, Ve Ardıç Katranı Sabunu..Özdilekte var.Bu sabunlarma yıkayın.Deneyin nanğbgisi cilde iyi gelirse onunla devam edin.Alerji Testi yaptırın.Neler dokunuyor tespit edin.Gıdalarını ona göre düzenleyin.Omega 3 ve Multivitamin Vucudun Bağışıklık sistemini ğüçlendiriyor.Ben 65 Yaşında yakalandım.Bu yazdıklarımı uyguluyorum çok rahatım ..

      Sil
    2. Laroche Posey Biorderma ürünlerini satan eczaneler var.Veya hepsiburada com. Tedarik edebilirsiniz.Biodermanın Kaşıntı giderici ani etki eoen spreyleri var.Ve,Bepanthol Sensitive krem.Kaşıntı gioeriyor.30 dk içinde etkili. Eczanelerde var.Yine Bepnantolun Nemlendiricileride var.Tüm bu ürünler arazından cocuğunuza iyi geleni oeneme ve gözlemleyerek siz bulacaksınız

      Sil
  2. Tum cilt bakim urunlerini Mustela kullandim agirlikli olarak Cold Cream iceriklilerini bize cok iyi geldi ama kimi bebekte ise yaramadigini da duydum deneme yanilma biraz gecmis olsun..

    YanıtlaSil
  3. merhaba,
    bebeğinzin alerji problemi geçti mi?fotoğraflarındaki cilt problemi bebim bebeğimde de var.yardımınız rica ederim.

    YanıtlaSil
  4. Bende aynı şeyleri oğlumla yaşadım. Daha 3 aylıktı biz bu rahatsızlıkla karşılaştığımız da bir çok doktora gittik zrtec damla kullandık eumovate kortizonlu merhem kullandık. Diyetler yaptık anlattığınız gibi bir çok şeyi denedik ve Ige testi de yaptırdık her doktorun ağzından farklı farklı şeyler döküldü en sonunda çözümü levent semt hastanesinde uzman cocuk doktoru perihan hanımda bulduk. Her gün banyo yaptırmamizi ve vücudunu Sürekli nemli tutmamızı önerdi. Şuan eskiye göre çok iyiyiz cok şükür fakat bu ara tekrarlayabiliyor. Sık giydirmemek ve her gün yıkamak çok önemli. Biz banyo da hafta da 2 kez kullanmak koşuluyla vucuduna Bioderma Atopik Shower Oil ve basina nilera gliserinli sabun kullandık ve faydasını gördüm vücudunu Bioderma Atopik Intensive kremini kullanıyorum. Ve en önemlisi de bu rahatsızlığı olan çocukların kesinlikle her türlü kimyasal kokulardan (deterjan parfüm mum vs) rutubetten tozlu ortamlardan hayvan kıl ve tozlarından (ozellikle kedi köpek kuş vs) uzak tutulması gerekiyor çünkü Allah korusun astıma dönüşme olasılığı çok yüksekmiş. Annelerin bunlara da dikkat etmesini tavsiye eder Rabbimden herkesin bebeğine sifalar dilerim.

    YanıtlaSil
  5. Biz son 6 aydır uğraşıyoruz ileri seviye atopik dermatit'le, gitmediğimiz doktor kalmadı, kortizonlu kremi ver yolla, hep haftalık geçici çözümler, bir tavsiye üzerine instagramdan art_de_huile sayfasını takibe aldım ve Eczacı Özge Bayru'dan bu hastalık için aromatik bitkilerle üretilen losyon sipariş ettik, eskiye göre çok daha iyi bebeğimiz, herkese tavsiye ederim, instagram "bayruozge" adıyla iletişime geçebilirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarıya yazdım.Açıkyamalar giroim okuyun lütfen

      Sil
  6. Benim bebeğim de 2. Ayında çok ciddi egzama oldu her tarafı kaşınıyor yara oluyordu özellikle yüzü dizleri dirsekleri çok kötüydü kortizonlu krem sürsek de tekrarladı fakat internetten çok araştırıp coresatin pembe kremi denedik çok şükür çok iyi geldi ama ben o sırada şeker ekmek yumurta süt ürünü bunları kestim. Zeytinle elmayla falan beslendim bir süre sanki. Bir de elma sirkeli şu içtim ve oğlumun banyosuna daekledim çok az. Sirke zararlı bakteri ve mantarları yok ettiği için böyle iltihaplı rahatsızlıklarda en doğal ilaç. Zor bir süreç ama atlatiliyor. Biz aşıları da bıraktık çünkü alerjik çocuklar için çok riskli içerikleri. Aşıdan sonra artmıştı yaraları. Deterjan olarak da etimatik yumuşatıcı gözüne de elma sirkesi yeterli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarıya açıklama girdim okuyun. Tedavide panik yapmayın. Sakin ve sabırla hareket edin .Yazdıklarımı uygulayın

      Sil
  7. Benim oğlum da ayniydi daha 40liydi pipisini etrafi ciger gibi kipkirmiziydi . Bende cahilim tabi yasimda kucuk ilk cocuk bide karisan cok malum . Geçer geçer dedik geçmedi en son cocuk doktoruna gittik 2 krem verdi azıcık hafiflettik. Sonra yuzunde cikti vucudunda da aynı sekilde hic aklıma gelmiyor ki alerji olduğu benim aptalligim tabi 1 yaşına kadar yüzündekiler geçti sonunda aldim alerji den randavuyu pek ilgilenmedi tabi yumurta ve sut testi yaptirdik. Yumurtanin akina cikti liste verdi icinde bulunan bunlari yedirme dedi yolladi. 2 buçuk yaşında suan ve kulak arkasinda bide kulaginds yara cikti . Gene tekrarladi ben geçti diye dusunmusken ama bu aralar cikolata cok yedi çikolata yada alerjisi var veee akli erdiği icin istemesine bazende olsa karşı koyamiyorum şimdi randavu almaya çalışıyorum .

    YanıtlaSil
  8. Benim oğlumdada aynı sorun var linola önerdi doktor yazınızdan anladığım işe yaramadığı daha beter olduğu doğrumu astım diyosunuz gerçekten bu kadar ciddi mi durum geçici olduğunu söyledi doktor oysaki kortizonlu kremde kullandık kısa süreli fayda sağladı

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sevgiliye Meyve Yedirmek

Piruze