Deniz 1,5 Yaşında

Deniz 13 Aylık 

Melek bebektin sen! 1 yaş sendromu diye bir tanım yok ama sen tanımladın yavrucum.. Bir anda yemeyen uyumayan hemen her şeye alınıp ağlayan mızmız ve inat bir bebeğe dönüştün.
Topuklarını yere vura vura, cav cav bağırarak ağlaman hem çok komik hem de çok sinir bozucu.
Yere vurmaktan alnın morardı!!
Cin çarpmışa döndük hepimiz inanamıyoruz sendeki bu ani değişime.
Geri gel melek bebeğim.. Aş şu sendromu hemen!







Deniz 14 aylık


Azıların patladı. Yüzün gözün isilik oldu. Uykun düzene girdi derken Şarköy'e gittik. Aman Allah'ım alt tarafı 2 hafta kaldık ancak kabus oldu. Sürekli dikenli güllere paralel olan yatay balkon parmaklığına tırmandın, öğlen uyumanız tek park yatağımız olduğundan çakıştı karıştı en sonunda bozuldu, Arda gece yatamaz oldu. Kapıyı açıp bahçeye kaçtınız habire içeri sokarız ağlarsınız. Denize gideriz kum yok girip yüzmeye korkarsınız binbir emek sokar alıştırırız bu kez çıkmam diye ağlarsınız. Telef oldum. Danalar gibi yememe rağmen 2-3 kg verdim 2 haftada sıcak bi yandan siz 2 velet bi yandan bitirdiniz beni..







Deniz 15 Aylık
 
Şarköy'den döndük İstanbul'a çabucak düzen oturttum ohh derken bu sefer sabah kahvaltı etmez oldun. Sanırım yumurtadan da omletten de sıkıldın. Bulamaç gibi karışık şeyleri sen hiç yemedin zaten..
Ne versek tükürdün, önüne koyduklarımı yerlere fırlattın.

Hadi dedik Yalova'ya gidelim bu kez. Bir de orayı deneyelim. Çünkü parka çıkartsam ikiniz ayrı bir yere koşuyorsunuz hiç bir oyuncağa doğru düzgün binmiyor ve birlikte de oynayamıyorsun.

Gittik Yalova'ya koca sahilde toplasan 10 çift yoktur. Ohhh uzun uzun yürüdük taş topladık midye kabuğu topladık. Bol bol kumla oynadık. Orada Arda duştaki suyla bozdu kafayı sen de habire yüzme biliyormuş gibi kendini denize attın. Bu ikisi dışında çok zorlayıcı bir durum olmadı. En azından sahilde...

Arda LCD TV görünce canını çıkarttı çok TV izlemeye başladı yazlıkta. Küçük daire çok eşya çok iş derken işime gelmişti o an oysa aylar sonra çıkacaktı acısı..
Geceleri hepten bizimle yatar hale geldi. Bu kez iki park yatak ile gitmiştik ama ev 1+1 olduğundan koyacak oda yoktu eh salonda yatan Arda balkonda duran bizlerde aklı kaldığından uyumadı işte.

Gerçi denizde sağlam yorulduğunuzdan hem iştahınız düzeldi hem de 3 saate yakın öğle uykusu uyumaya başladıydınız,onun da etkisi olmuştur. Sabahları da geç kalkıyordunuz. Ne güzelmiş yahu havası yaramış sakinliği yaramış demek size şu an bu satırları yazarken sabahları en geç 7 de uyandığınızı ve max 1 saat öğle uykusu uyuduğunuzu düşününce içim cız etti.





Deniz 16 Aylık


Severken dövme halindesin bizi patlata patlata seviyorsun :) Acaba bir şeylere mi kızıyorsun yoksa Arda seni böyle mi seviyor çaktırmadan?

9-12 ay giyiyorsun halen. Saç bandı tokası asla takamıyorum artık sana hey gidi anlayamadığın günler.. Kıymetinizi bilip her gün süsleseydim kızımı resmen..

İstanbul'a döndük. Siz çok özlemişsiniz evi ve oyuncaklarınızı siz oyuna ben işe olduk hepten.

Arda'nın doğum günü hazırlıklarına başladım.
Hediyelerini aldım.




Deniz 17 Aylık


Abiciğin kreşe başladı ama bu yıl hiç gitmek istemiyor. Evde kalıp seninle oynayacakmış. Keşke oynasa. Mutlaka bir hır çıkıyor TV aç diye tutturuyor. Hunilik oluyoruz akşama kadar sen olmasaydın bile Arda'ya yetemezdim e bi de sen varsın. Sen de artık oyun ilgi sevgi istiyorsun. Anlıyorsun her şeyi minik minik konuşuyorsun. 



Deniz 18 Aylık
88 cm 10,5 kg oldun. 1 yaşından beri hiç kilo almayarak manken olmayı hedeflediğini düşünmeye başladım.
Bu yaşta benim gibi kahvaltı ediyor olman gerekiyordu ancak sen ağzında iki çevirip tükürdüğün ve eline geçen her şeyi fırlattığın için çözümü labne tereyağ yumurta eklediğim tarhana çorbası karışımında buldum. Bu ay 2 kez ölüm tehlikesi atlattın!! Birinde nezleydin ağlamaktan katıldın ve çok kısa bir baygınlık geçirdin. Babanen seni baş aşağı çevirip sırtına vurdu. Her ne kadar onların dönemindeki annelik ve biz yeni nesil anneler farklı olsak da iyi ki tecrübeliydi iyi ki yanımdaydı çünkü "bebekler için ilk yardım eğitimi" almış olmama rağmen insan başına gelince resmen eli ayağı buz kesiyormuş.
İkincisinde ise evimize temizliğe gelen abla camı açık bırakmış herkesde bir telaş mutfağa bir girdim camın önünde eğilmiş aşağı bakıyordun!8.katta yaşıyoruz aşağısı beton zemin Allah korudu seni aklım gitti ananen yanımdaydı bu kez de hızla seni oradan aldı ve camı kapatıp çocuk kilidini kapattık. İşte her ne kadaar tüm camlarda çocuk kilidi gibi önlemler olsa da bir anlık dalgınlık.Haftalarca kabus gördüm bu olaydan sonra çok şükür Allah korudu seni diyorum.
Anlayacağın gibi bol hareketli inat bir çocuk oldun.Koltuk tepelerinden minderlere atlıyor. Kalorifer peteklerinin dolapları üstünde koşturuyorsunuz tabii abiciğin de başı çekiyor. Kafasına çiğnediği sakızı yapıştırdı ve keserek çıkarmak zorunda kaldık koca bir boşluk oldu kafanın tepesinde gören teyzeler ah yavrum saç kıran mı oldu diye kocakarı tarifleri veriyor. İyi ki genç anneyim diyorum 40larımda olsam kalbime inerdi herhalde :) Tabii ben de o kadar fit oldum ki sayenizde bu sene spora gitmeme rağmen 53-55 kg arası kilom ve ne bulsam yer vaziyetteyim sağolun çocuklarım bana hem annelik hem de yiyip yiyip kilo almama hayallerimi yaşattığınız için :))

Deniz 19 Aylık
Kış en sevmediğim mevsim soğuk eve tıkılısın ve hastalıkların biri bitiyor diğeri başlıyor. Arda önce beta virüsü sonra bağırsak enfeksiyonu tam iyileşirken influenza (domuz gribinin virüsü) atlattı tabii hepsini hastanede serum yiyerek geçirdik ateş 39lardan inmediği için... Bazıları sana da geçti bu hastalıkların ve sen de ilk kez serum ile tanışmış oldun güzel kızım.
Bugüne dek hep Arda seni kıskanıyor sanıyorduk ama bu ay anladıkki sen de onu hatta beni babandan bile kıskanıyormuşsun. Birinizin bir yerini öpersem hemen öteki gelip aynı yerini öptürüyor. Bazen kahkahalar ile oynuyor her yeri birbirine katıyorsunuz zevkle bazen kedi-köpek gibi kavga ediyorsunuz. Sen sinirlenince alnını ya da topuklarını yere vuruyorsun. Pedagog görmezden gelin diyor ama kitaplarda yazdığı gibi,uzmanların dediği gibi olmuyor. Geçen gün alnında baloncuk oldu resmen mosmor oldu beynini patlatacaksın sinirden nasıl görmezden geleyim!

Deniz 20 Aylık
Her haltı erken yapmıştın bitanem ama konuşma konusunda Arda'nin yolundasın 18 aylıkken hayli kelimen vardı ama bu ay resmen cümlelere geçtin. Önce sadece ben anlıyorum gibi geliyordu. Fakat Şubat tatilini babanenlerde geçirdik orada onlar da onayladı "konuşuyor bu" diye :)
"Belgi çeçi men geççe" (Belgin çekil ben geçeceğim)
"Ayır! Men nendi yice" (Hayır! Ben kendim yiyeceğim) 
gibi pek çok cümlen var. Bir çok kelimen Arda'nin bu aylarda söylediği gibi çıkıyor. Yalnız sen suya "dada" diyorsun. Artık her şeyi kendin yapmak istiyorsun bilhassa yemek yerken asla elletmiyorsun çorbanı bile döke saça sen yiyorsun. Dolayısıyla yaşayacak kadar yeme evresindesin. Kilo almıyorsun derken bu gidişle vereceksin gibime geliyor.
Çocuksunuz evladım büyüyorsunuz geçmeniz gereken evrelerden çok şükür sağlıkla geçiyorsunuz. Arda "Anneee" sen "Annii" diye kucağıma atlayıp beni eziyorsunuz :) "Kucak Savaşları" tam gaz devam yani..
İyi ki benim biricik çocuklarımsınız kadife kaplı ayaklarınızın altını öpmeye boynunuzda saklı sihirli kokuya kurban olurum. "Bezelye bezelye ....patates" yapıyorum ayak parmaklarınızı severken. Sende "bezei bezei pattiii" diyorsun. Senin o düşük küçük çeneni yerim bal kızım benim..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atopik Dermatit (Alerjik Egzama)

Sevgiliye Meyve Yedirmek

Piruze