Hastane Çantası Hazırlamak

Arda'da o da ne ola ki? Diye başlayan.. İnternet araştırmalarımla devam eden. Sonuç olarak bir çok eksikle ve gereksiz fazlalık ile hazırladığım çanta olayında bu kez kendimi deneyimli sayıyorum.
Nasılsa arabayla gidilecek, nasılsa baba taşıyacak diye biraz fazlaca abartmış olabilirim gerçi ama olsun tam teşekküllü hazırlandım bu sefer.

Öncelikle elinize bir kalem kağıt alın ve liste yapın.
Listenizin ana başlıkları şöyle olmalı elbette sizin tercihlerinize göre değişebilir bu başlıklar.


  1. Hastane Odası Süsleme ve İkramlıklar
  2. Anne
  3. Bebek
  4. Refakatçi (Baba)
  5. Temel İhtiyaçlar


Hastane Odası Süsleme ve İkramlıklar

Bu kez süsleme için lohusa yatağı ve bebek yatağı giydirme, duvar ve kapı süsleri, dağıtılacak hediyelikler, şerbet ikram edilecek bardak-sürahi ve bunların süsleri, sunum yapılacak tabak,tepsi v.b, ikramlık kişiye özel çikolatası benim çantama eklediklerimdi.

Anne


  • 1 adet gecelik, 1 adet pijama takımı (Geceliği sadece ilk gün giymiştim)
  • 1 adet sabahlık , 1 adet hırka (Doğumdan sonra üşüme gelebiliyor hırka rahat oluyor giyip çıkarmak için bir kaç saat sonra ise yürümeniz gerektiğinde uzun önü kapanan bir sabahlık hastane koridorlarında rahat etmenizi sağlıyor)
  • 1 çift terlik (hastanede yürümek ve duş sırasında kullanmak için her ne kadar Madame Coco'da satılan duş terliklerinden alıp süslemiş de olsak ben çantama altı sert çirkin terliklerden de koydum,ıslanmaz,kaymaz olması kokoşluktan daha mühim)
  • 2 adet emzirme atleti (H&M'de satılan renkli,tüm göğüsü açıkta bırakanlardan aldım. Arda'da en çok bu tip ile rahat etmiştim. Açıkçası lohusa geceliklerindense bunlardan üstüne ince bi hırka altıma da pijama altı ben daha rahat ediyorum. Ama sizin tercihinize kalmış..)
  • 2 adet emzirme sütyeni
  • 3 çift çorap (Biri ameliyat sonrası odaya getirildiğinizde giydirilmesi için pufidik,kalın ve genişçe olsun.)
  • 5 adet kilot (Eğer sezaryen olacaksanız Dagi'de satılan hamile kilotlarından bedeninizden 1 no büyük olanlardan alın derim. Arda'da normal iç çamaşırları ile geçirmiştim hamileliğimi.Yanıma da o tarz çamaşırlar almıştım fakat ameliyat yerime baskı yapacağını söyledi doktorum kontrol sırasında. Aman pek kaos olmuştu hamile donu bulmaca :) Sonuçta analar don peşine düştü biz sırtına kadar işeyen,hiç kıyafeti kalmamış ve sürekli ağlayan bir bebe ile karı koca başbaşa kalmıştık hastanede nasıl çıkıp eve geldiğimizi bilmiyoruz :)) Sezeryanlı olmama rağmen imza verip erken ayrılmıştım hastaneden kaçarcasına...
  • Eve gitme kiyafeti (Hastaneye gittiğiniz hamile kıyafetiniz yeter ama su gelir kanama olur filan diye siz bi set daha koyun isterseniz çantanıza)

Kişisel Bakım
  • Diş fırçası / diş macunu
  • Göğüs pedi
  • Göğüs ucu için krem
  • Hijyenik ped / doğum sonrası pedi
  • Deodorant ya da parfüm (İsteğinize bağlı,uzmanlar önermiyor sizin ten kokunuzu alsın bebe diye ben yine de bi stick deodorant attım çantama)
  • El temizleme jeli (antibakteriyel) (Bunu hastanede verebiliyorlar, isteğe bağlı konabilir)
  • Kirli torbası (Olmazsa olmaz hatta ben kendim için ayrı,bebek için ayrı koydum. Arda'da yoktu elbette!)
  • Saç fırçası / tarak, lohusa tacınız, düzleştirici ( saçınızın kabaran bozulan yeri varsa refakatçiniz düzeltebilir)
  • Minimum makyaj malzemesi ve el aynası. (Yattığım yerden bi allık bi rimel sürmek iyi gelmişti bana,bu da tercihinize bağlı bir şey.)
  • Makyaj silme pamuklarından, Bioderma Sensibio H2O,yüz kremi,lipbalm


Bebek


Kıyafet

  • 2 adet Hastane çıkış seti  (Biri benim lohusa takımımla bir örnek,ilk fotograflar için)
  • 4-5 tane alttan çıtçıtlı body kısa kollu
  • 4-5 tane hırka gibi uzun kollu giydirilenlerden (üst zıbın mı deniyor hala öğrenemedim)
  • 3 tane çorap
  • 2 tane önlük
  • 4 tane pijama altı
  • 3 tane şapka ve eldiven
  • 2 tane tulum (Çok çıtçıtlı olduğundan bence çok kullanışsız ama yukarıda saydıklarım kusmuk,çiş,süt,kaka lekeleri olacak o zaman bu beğenmediğim tulumlar lazım olacak diye aldım.)
  • 2 tane yelek/hırka (Aslında gerek yok ama anane ve babaneler varsa lazım!)
  • Pazen bahtaniye en az 3 adet. İster kundak yapın ister altına üstüne serin bebeğin. Şart!
Bebek Bakım

  • 10 tane bebek bezi (Prima Beyaz Seri beni tercihim ve uyarım olsun size eğer 3.500gr ve üzerinde çocuk doğuruyorsanız en az 2 numara ile başlamanızdır. Arda 3.750gr doğmuştu ve 1 numara ile başlamıştık. Sürekli sırtına kadar işeme sorunu vardı. Sonradan öğrendim ki meğer bezi küçük geliyormuş!!)
  • 2 tane ağız mendili ya da omuz bezi (Mothercare,İkea,Chicco'da bolca var minik ceplerinde ağız bezi de var)
  • Islak mendil (Unibaby Yenidoğan benim tercihim)
  • Emzik (Emzirmeyi düşünen annelerin bebek emmeye alışana kadar emzikten uzak durmasını öneriyorlar. Ancak hastanede ağzına emzik tıkılmayan bebekler sonradan emziği hiç kabul etmeyebiliyor! Ben hemşire azarı yememe rağmen tıkmıştım Arda'nın ağzına emziği. O zaman kauçuk Nuk tercih etmiştim. Arda'da hemen alışmıştı. Deniz'e daha sağlıklı bulduğum kapaklı Avent Slikon emziklerden aldım. Dezenfekte edip çantama koydum bile. Yine hastane ortamında vermeyi deneyeceğim.)
  • Biberon (Avent Cam- Başlığı 0m+ ve anne memesine benzeyenlerden alıp dezenfekte edip koydum yine çantama,çünkü Arda ilk gün sakince saatlerce emmişti ancak 2.gün çığlık çığlığa geçti taa ki hemşireler elim çarpsa dökülcek kadar az miktarda mama yapıp verene kadar. Ne yazık ki ilk 3 gün sütünüz gelmeyebilir. En azından biberonu akışı daha az,daha sağlıklı malzemeden tercih edebilme hakkınız olsun. Bolca süt gelir de gerek kalmaz inşallah,orası ayrı.)
Güvenlik

  • Araba koltuğu (Ben oto koltuğuna geçen özel bir bahtaniye aldım.Arda'da çok rahat etmiştim,fermuarlı olduğundan bebek tepişse de açılmıyor,rüzgarda uçuşmuyor,sarıp sarmalamaya gerek kalmıyor.Bebeği koy bağla fermuarı çek yetiyor. Aynından almak isterseniz linki.

Refakatçi

Anacım onu da siz mi düşünceksiniz! Hazırlasın yanınızda olacak olan kendi çantasını! diyeceğim ama zavallı kocacım hiç bir şey almamıştı yanına. Arda normal doğsun diye 14 saat bi fiil sancı çekerken o da kan ter içinde kalmıştı. Sonra sezeryan oldum. O gece de teri üstünde soğumuş t-shirti ile boynu büküle büküle koltukta uyumuştu. O yüzden biz analar her şeyi düşünmeliyiz evet,kocalarımızın çantasını bile :)

  • Terlik
  • Deodorant
  • Hırka
  • Minik bi diz bahtaniyesi
  • Foto Makinesi, I-pad,Cep Telefonları,bunların şarjları
  • Pijama
  • Yedek t-shirt 
  • Evrak Dosyası : Bence bu yanınızdaki refakatçi sorumluluğunda olmalı. Zarf gibi olup da ağız kısmı çıtçıtla kapananlardan aldım ben.

*Hamilelik dosyası ya da doğum planınızı yanınıza alabilirsiniz. 
*Hastane formları / Sigorta kartı
*Bebekle ilgili verilecek doğum belgesi,aşı kartı v.b şeyleri koymak için


  • Yastık (Madame Coco'dan presli yastıklardan alıp attım çantaya ben. Benim sırtıma yanımda kalan refaketçiye emzirirken kolumun altına. Mutlaka gerekiyor yastık. Hastanede verliyor elbette ama ben yine de fazla mal göz çıkarmaz dedim ekledim.
  • Hastane odasındaki banyo için el-yüz havlusu
Temel İhtiyaçlar 

Bunların hiç biri çantaya konmak zorunda değil. Ancak liste halinde olması bir şey lazım mı diye sorana vermek için önemli. Yakındaki marketten alınabilir.

  • Su
  • Gazlı,gazsız soğuk içecek
  • Tatlı ve tuzlu kuru pasta v.b ikramlık,atıştırmalık
  • Kolonya, pürel 
  • Kutu mendil , ıslak mendil, havlu kağıt
  • Sabun / sıvı sabun (hatta ben bu kez bulaşık süngeri ve deterjanı bile ekledim lohusa şerbet bardaklarını cam tercih ettim çünkü )

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atopik Dermatit (Alerjik Egzama)

Sevgiliye Meyve Yedirmek

Piruze