Arda 3,5 Aylık

Ne inanılmaz bir şeydir bu!
Sadece 3,5 aydır kucağımda olan bir küçük adam var.
Ama sanki hep vardı...
Onsuz bir hayatı hayal etmek bile imkansız!
Bir yanım aguladığı,sevinç çığlıkları attığı sesi ile bana anne desin diye kudururken; diğer yanım hiç büyümesin her gününü doya doya yaşayayım nolur biraz daha yavaş aksın zaman diye direniyor.




Üstelik sadece ben de aşık değilim oğluma.Anneannesi her gün geliyor.Bir gün gelemese diğer gün çok özledim torunumu diye koşup, "canımın canı" diye kucağından indirmiyor.

Biraz ağır olmamıza rağmen kucak delisiyiz.Ayakta sallamaktan sol bilek,kucakta taşımaktan belim koptu kopacak ama olsun.Yeter ki o huzurlu,mutlu,sevgiyle büyüyen bir bebek olsun...

Siz çocuklarınızı nasıl uyutuyorsunuz?
Arda sadece anne sütü alıyor ve en uzun 2 saat uyuyor,o da gece uykusunda...
"Bağzı Anneler" 00:00'da yatıp 06:00'ya dek deliksiz uyuyan çocukları olduğunu iddia ediyor.Sizinkiler öyle mi?Öyle ise benimkinin ayarlarını ben mi bozdum?

Açıkçası başta doktorların ve bazı insanların ayakta asla sallama,kendi yatağında uyut,sadece adı ile seslen/sev,her ağladığında kucağa alma yorum ve yönlendirmelerini anlamsız buluyorum.

Bence her bebek annesine ne istediğini anlatabilir.
Mesela Arda kucak istediğinde kollarını öne uzatıyor.
Uykusu geldiğinde eee ee yapıyor ve ayağıma aldığımda ninnisini söylüyor
Uyumak istemedi mi asla uyumuyor.
Sağa sola kıvrılıp yanlışlıkla döndüğü oluyor :D Ama bir iki kez yuvarlanıp kolunun üstünde kalıp bağırdı. Tekrar etsin diye uğraşsam da o ayaklarını kaldırıp pat diye koltuğa vurmayı daha çok seviyor. 
Kırmızı bir balonu var,onca oyuncağın içinde en çok o balonu seviyor.
Ne zaman oynasak heyecandan tepişip duruyor.
Gııı gıı diye gülümsemeye,sıkılınca net bir şekilde agi agi demeye başladı.
Beni benden alan hı hıhımm diye iç çekişleri var (çıkardığı sesi tam olarak yazıya dökemiyorum)
Babası da "Oh yeah!" demesine bayılıyor.Yani babayla oynarken gı guu gibi bi ses çıkartıp gülmesine :D 
Annem ise veledime kahkaha attırmayı başarıyor!Çok kıskanıyorum :D Bana öyle kahkaha atmıyor. Bana mı gülüyor bunlar diye düşündüğüm bile oluyor. Evet saçma ama hormonlar işte... :D
Acıkınca hala deli gibi bağırıyor,ve hala memeyi ham diye kapmasına bayılıyorum.
Emzirmek hakikaten büyülüymüş...
Gerçekten annelik öncesi göğüs annelik sonrası memeymiş.Doğurmayan hiç bir kadın anlayamaz bence bu farkı..Bana da garip gelirdi çünkü her yer her koşulda açılan memeler ama bebeğini beslemek,bir an evvel beslemek öyle baskın bir duyguymuş ki.. Yaşasın Emzirme Reformu diyorum...
Keşke ıdık bıdık güvensiz boş dedikodu toplumundan banane yahu özgüvenli toplumuna geçebilsek de anneler her yer her koşulda utanıp sıkılmadan emzirebilse...

Neyse gene dağıldım gittim...
Size kocaman bir haberim daha var!!
Arda 3 aylık olduğundan beri ağzının içinden çıkartamıyordu elini. Emzirirken daha sert çektiğini fark ettim,sanki göğsümü eziyor gibi geliyordu, anneme sordum büyüyor normal dedi. Sonra acaba diş çıkartıyor olabilir mi ki geyikleri döndü hatta bir arkadaşım onun oğlunun da 3-10 ay arası sürekli ağzının sulandığını,dişlerinin kaşındığını ancak ilk dişini 10 aylıkken çıkardığını söyledi. Ama analık iç güdüsü işte bi şey beni hiç bilmesem de dürttü.Damaklarına baktım elimle sert gibiydi ama daha önce hiç ellemediğimden belki de hep böyleydi diye düşündüm...

Rota Virüs aşısı için doktora gittiğimizde sordum ve kontrol ederek onayladı doktorumuz.Dişler geliyor dedi.
Ertesi gün alt damakta minicik beyaz bir nokta göründü.

Zavallı oğlum daha ellerini adam gibi kullanamıyor,baktığı yeri tutamıyor,ona aldığım diş kaşıyıcıları yüzüne gözüne düşürüp bir türlü tam ağzına sokamıyor.Ya da çok sokup öğürüyor.Aslında erken çıkarması iyi mi kötü mü bilemedim.

Tam gazımız bitti diye sevinirken dişimiz başladı...
Normal olan gelişim tablosunu internette buldum aşağıda paylaşıyorum:



Arda yanımda kıpır kıpır o uyanmadan bu kadar yazabildim.
Uyku konusunda yorumlarınızı beklerim.Zira mutlu bir zombiyim :)
Sevgiler,

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atopik Dermatit (Alerjik Egzama)

Sevgiliye Meyve Yedirmek

Piruze