Death Valley ve Giant Sequoias Gezimiz

Las Vegas gezimiz çok tatmin ediciydi bence ne daha fazla ne de daha az kalmalıydık 3 gün tam kararıdır yani.. Haydi bir de Grand Canyon gibi bir tur yapacaksanız artı bir gün daha ekleyin. Ama dahasına eğer çocukluysanız gerek yok…

Babam motoruna biz arabamıza atladık. Tabii atladık dediğime bakmayın zavallı kocam puseti bavulları sırt çantalarını filan taşıdı yerleştirdi.Soğutucumuza buz ve içecek yerleştirdi filan falan.. Koyulduk yola ve “Ölüm Vadisi” ne gittik.. Ne ürkütücü bir adı var değil mi?

“Death Valley” için vikipedia bilgisi vereyim önce;

Güney California'da yer alan bir çöl vadisidir, Mojave Çölü'nün bir parçasıdır, Kuzey Amerika'daki en alçak (-86 m), en kurak, ve en sıcak yerdir.

Death Valley'in Badwater havzası, deniz seviyesinin altında 86 metre ile Kuzey Amerika'nın en alçak noktasıdır. Bu nokta Whitney Dağı'nın doğu yamacının 136.2 km güneydoğusunda kalır, kıta abd'sinin en yüksek yeri ise 4,421 metredir. Death Valley'de bir kasaba olan Furnace Creek 10 temmuz 1913 yılında ölçtüğü 56.7°c ile; ölçülmüş en yüksek hava derecesi rekorunun sahibidir.

Vadi Sierra Nevada Dağları'nın doğusunda büyük havza'nın içerisinde California ve Nevada hududunun yakınında yer alır. Bölgenin alanı 7,800 km2 büyüklüğündedir.

Herhalde cehennem sıcağı denilen bu olsa gerek.. Rüzgar var ama çok sıcak bir fön rüzgarı gibi.. Ben daha önce Mısır’da çölde safari yapmış bir insan olarak böyle bir sıcak deneyimlememiştim. Şu fotoğrafları çekilene dek azıcık durduk dışarda sonra kaynama noktasına ulaştık haydi arabaya diye koşarak uzaklaştık oradan :D

*Death Valley’den fotoğraflar

Dümdüz çölün içinden geçtik yer yer kaya oluşumları yer yer çöl kumu kaktüsler gördük. Bu tarz düz yollar beni hep uyutuyor :)) Arda da ben de bir sonra ki noktaya kadar güzel güzel uyuduk…

Bufallo Jerky yani Bufallo pastırması satılan bir yerde durduk. Nedir bu Jerky; Kızıderililerin bulduğu bir yöntem ile yapılan kurutulmuş et. Öldürdükleri avların etlerini baharatlayıp tuzlayarak güneşte kurutup yanlarına yolluk olarak alırlarmış. Bunların benzicilerde 99 cente satılan versiyonları da var ki onlar ağza sürülmez dedi babam. Burası sadece bu etlerden ve çeşit çeşit turşu satan küçük yerel bir dükkandı. Babam motorlu gezilerde hep oradan bu kurutulmuş etten aldıklarını söyledi.
Etler bence pahalıydı ve tadını sevmedim. Jerky, tuzlu,isli,baharatlı bir değişik çiğne çiğne erimiyor ağızda sanki. Ben hiç sevmedim ama erkekler bayıldı…

*Bufallo Jerky aldığımız yer

Tüm gün yolda geçti gittikçe daha dağlık bir bölgeye doğru yol aldık. Küçük küçük kasabalardan geçtik ve bitki örtüsü gittikçe yeşerdi. Kernvill denilen ufak bir kasabada konaklamak için durduk. Küçücük çok şirin bir İtalyan Restoranında yedik akşam yemeğimizi. Arda usluluk rekoru kırdı diyebilirim tüm gün oto koltuğundan neredeyse kalkmayan bebe yemeğini güzelce yedi. Gece bıcı bıcı yaparken çok mutlu oldu ve de sütünü içip bizi fazla zorlamadan uyudu. Benim gezgin ruhlu oğluşum…

Sabah Amerikan tipi kahvaltı veren bir yere gittik ve elimizden geldiğince türk tipi kahvaltı etmeye çalıştık. Damak zevkinin farklılığı çok zorlayıcı.. Arda sürekli sabahları yumurta peynir,öğlenleri ya da akşamları et,pilav,yoğurt yedi diyebilirim. Bıktı çocuk bence :))
Gene çılgın dedemizin peşine takılıp 1,5 saat kadar süren bir tırmanış gerçekleştirdik. Tırmanış dediğim arabamızla dağa çıktık yani…

“Trail of 100 Giants” denilen bölgeye vardık. Bu bölgede Sequoia Ulusal Ormanı diye geçiyor. 2000-3000 yıllık ağaçlardan oluşuyor. Tek bir ağacın çevresini sarmak için 10 kişi el ele tutuşuyor. Büyüklüğünü düşünün bi.. Ve inanılmaz güzel korunmuş. Motorlu gruplar gelip geziyor. Ateş yakmak elbetteki yasak. Bizde yok edilen ormanları düşününce utandım. Oksijenden başımız döndü ve çok mutlu olduk böyle bir doğal harikaya dokunmaktan..

*Giant Sequoias fotoğrafları

Fakat dönüş yolu o kadar virajlıydı ki düzlüğe çıkınca Arda kustu!
Normalde yolculuğu seven ve hiç böyle bir şey yaşamamış bebe onca viraja dayanamadı hayatımda geçtiğim en sarp virajlı yoldu. İlk benzinlikte durup temizledik onu ve babamdan ayrı biraz daha durup dinlenerek gitmeye karar verdik. Akşam üstü vardık babamların evine. 2 gün boyunca saatlerce yol gittikten sonra ev ortamı hepimize iyi geldi.
Arda babamların köpeği Sheeba ile tanıştı ve çok sevdi. Zavallı köpek kuyruğunu kulağını burnunu tutan bebeye gık demedi :) Hepimiz bıcı bıcı yapıp King Size yatakta yattık. Arda habire oturup oturup kendini yatağa bıraktı ve kahkaha attı.Böylece bir oyunumuz oldu.