Deniz Büyüyor Vol.2

Ahh bu ikincilere yazık yahuu..

İlk bebekte her hafta hamileliğinle ilgili yazarsın yok üzüm kadar yok salatalık kadar karnını sever konuşursun ikici de ilkini uyut doyur altını al derken bir postta komple şöyle geçti diye anlatabilirsen ne ala zira ne ara 9ay 10 gün doldu anlamazsın bile...

Bebe doğar eve gelirsin. İlk bebekteki korkuların ürkekliğin asla yoktur göbeği tahmini ne zaman düşer bilirsin tek başına ameliyatlı halinle yıkar kurular giydirebilirsin. Neresine ne süreceğini nasıl tutup uyutup emzireceğini gazını nasıl çıkartacağını gayet iyi biliyorsundur artık. Bir de ilgilenmen gereken bir çocuğun daha olduğundan acaba o ne hissediyor diye tetikte olduğundan ulen ben lohusayım diye aklından geçirmeye fırsatın kalmaz ve depresyon gibi bir şey kapını çalmaz çalsa da o kargaşada duyup içeri davet edemezsin zaten.

O yüzden garibim Deniz kendi kendine büyüdü gibi bir şey oldu.
Her şeyi ön tekerlek nereye arka tekerlek oraya hesabı abisinden öğreniyor.
Misal ben Arda'da çok çektim bunun eline kaşık vermeyeceğim ağzına besleyeceğim eski usul dedim. Abisinden gördü (Arda 6 aylıktan beri kendi kendini besleyebiliyordu) 1 yaşından bu yana kendim yiyeceğim sevdalısı döke saça çorbasını bile içebiliyor şu an. Bardaktan su içmeyi erkenden öğrendi. 10 aylık yürüdü 18 aylıkken her komutu anlıyordu ve minik minik konuşur oldu.
Arda'da hiç Tv açmamıştık Deniz'de aman Arda bir şey yapmasın aman seste uyumaya alışsın hesabı Tv çoğu zaman açıktı dönüp bakmıyor bile hatun onun derdi zoru yeni beceri kazanmak mutfağı kitaplığı karıştırsın. Tırmanabildiği her şeyin tepesine çıksın filan..

Dünyanın tokasını saç bandını teee Çin'den bile getirttim asla takmıyor kafasına hoş iki tel saçı var kel kezbanımın ama iyice erkek fatma mı olur dersiniz? Ne zaman başlayacak süs püs merakı. Kilotlu çorap elbise filan giydirmek hayal hatuna anasına çekmiş tayt-kot-tshirt takılıyor,rahatına acayip düşkün..

Yine de kız çocuğu başka oluyor bir "bebi"si var Bim'den ilk doğum günü zamanında almıştım bari bir bebeği olsun hep arabalarla mı oynayacak diye bayılıyor ona. Elinden düşürmüyor. Yatıyor kalkıyor aç al diyerek ağzına mama besliyor. Konuşan gözünü açıp kapatan nice bebekler geldi ama hiç biri onun "bebi"si değil. Arda kızdırmak için Bebi'yi alıp kaçınca çok şikayet ederek ağlıyor. Sabah uyandığında Bebi yatakta kalırsa zinhar eline almadan salona yollanmıyor. İç güdüsel bir şey herhalde Arda'nın hiç umurunda olmadı peluş oyuncaklar bebekler filan hep aksamı olan şeylerin nasıl işlediği ile ilgilendi araba lastiklerini söktü taktı 2 yaşında benden iyi tornavida çeviriyordu siz düşünün artık halimizi...

Dans ederken göz süzmesi ellerini kıvırtarak dönmesi ve çöke çöke hoppidi (oppidi) yapması çok şeker. Babasına aşık aşık aşık.. Gülünce gözlerinin içi gülen bir bebek. Doğduğunda çirkin gelmişti bana ama gün geçtikçe güzelleşiyor. Bir de saçları uzasa ve görenler maşallah paşaya kaç aylık demese ne güzel olacak. Pespembe giydiriyorum hala öyle diyolar yok kız o deyince de heee arkası erkek herhalde erkek suratlı dediklerinde o parktaki teyzelerin ağzına kürekle vurasım geliyor. Abisi var zaten diyorum bu kez aradaki yaş farkının azlığı muhabbeti çıkıyor e aceleniz neydi geyikleri sanane kardeşim sanane ben sana soruyor muyum diye höyküresim gelse de sakince birlikte büyüsünler istedim ikiz doğuramadım o yüzden böyle yaptık diyorum.

Annelik bana gerçekten sabrı öğretti yahu. Eskiden iş yerinde bile üstümmüş altımmış dinlemez çata çat söylerdim her şeyi şimdi bakıyorum bayağ bayağ sakin bi hatuna dönüşmüşüm. İçim gene pır pır Ayşe de dışım sakin diyelim..

Neyse ne diyordum ikincilerde bi türlü sıra gelmediğinden her halt toplu yazılacak.
Bir baktım bloga en son geçen yıl bu zaman yazmışım. Tabii Deniz henüz yeni yeni oturuyor bol bol uyuyormuş oğlan da kreşe yeni başlamış demek ki zaman bulmuşum ondan sonrası fırtına misali geçti. Deniz tepki vermeye başladıkça oyun,paylaşım,kardeşlik arttı ama kıskançlıkta arttı. Deniz zinhar Arda yatmadan yatmaz olduydu bir ara. Sonra yazın Arda gece biz yatmadan yatmaz oldu. Sakince sallanan Deniz salıncaktan atlayıp yehuu diye sağa sola kaçar oldu. Böyle anlarda Arda da coştuğundan önce hangisini yakalayıp ötekine koşsam acaba diye jet hızı ile düşünüp harekete geçiyorsun.

Eee bu kadar hareketin güzelliği de afedersin öküz gibi yiyip kilo vermekle ödüllendiriliyor. Hayatım boyunca balık eti bir genç kızdım ve yiyip yiyip kilo almayanlara çok özenir geceleri yatarken dualar ederdim Allah'ım ne olur öylelerden olayım diye. Elbette rejime benzer bişeyler yaptım ne bileyim aletli pilatese filan gittim bi süre (gerçi amaç skolyoz hastası olarak artık sırt ağrılarıma katlanamaz oluşumdu ama kilo verme-forma girmeye de yaradı mı yaradı) ama istediğim kiloya ulaştıktan sonra sporu rejimi kessem de vermeye devam ettim.

Hatta lan acaba hastalandım mı ben diye dahiliye uzmanına bile göründüm bir şeyim yokmuş.
D vit,B12,kan yok gibi bişey elimde tendon sıkışması var, belimde kronik ağrı ve ara ara kitlenme.
Adam dedi motor değil bu vücut hanfendi biraz dinlenin yardım alın bakın kendinize hee hee dedim yaz sen bana iğneyi hapı yolla anacım bak daha evde dünya kadar işim var :))

Annem her gün geliyor sağolsun ama o da artık 54 yaşında oldu 3 fıtık ameliyatı geçirdi onun da kolunda bi sakatlık oldu. Yani Allah başımdan eksik etmesin her gün annem yanımda ama ona da kıyamıyoru. Oğlan oldu 17 kg kucağına alll diyor yerinden kalkmıyor vallahi..

Neyse bu kadar durum bildirimi yetsin gari şimdi ben 6.ayda kaldığım Deniz'imin ay ay fotoğrarflarını ekliyim. Ona anne olduğunda vereceğim bir defter tutuyorum o deftere her ay ne olup bittiğini not alıyorum. O defterden de kopya çekerek mini açıklamalar düşüyorum fotoğraflarının altına..

Deniz 7 Aylık

Memeyi 6 ay 10 günlükken bıraktın ve bir daha uykunda bile almadın. Demekki benim vücut 6 aylık süt üretiyormuş arkadaş iki çocukta aynı anda bıraktığına göre.. Hayaller 2 yıl emzirmek gerçekler 6 ay emzirebilmekmiş buna şükür ne yapalım.
64 cm 8 kg oldun dişlerin arka arkaya patlamaya devam ediyor.


Deniz 8 Aylık

Aynı yerde aynı fotoğrafı Arda 4-5 aylıkken çekmiştim. Hatta İnstagram'da ikisini birleştirip profil resmi yaptım. Hemen hemen boyutlarınızda bir zaten... (Ay farkına rağmen) Gelelim günümüze; bu son bir ay hep hastalıkla geçti 6 kez antibiotik iğne vuruldun Arda 2 kez hastanede serum yedi.Ateş kusma ishal öksürük balgam sümük ne ararsan vardı ama iyi şeyle de oldu bu ay ellerin ve ayaklarının üstünde durup poponu havaya dikmeye başladın.Ertesi günü emekledin ve abinin oyunlarına dahil olmaya (daha doğrusu yıkmaya) başladın :)) Arda karne aldı Şubat tatili oldu. Yatağında tek başına uyumayı öğrendin. Biraz yatır kaldır biraz Ferber biraz Süper Dadı karışımı bir yöntem kullandım diyebilirim. Çok ağlatmadan 1 hafta içinde geçtik şükür "uyku eğitimini başarı ile tamamladın" güzel kızım. İştahın eh işte yaşayacak kadar yiyorsun diyelim. Oyuncak şarkı türkü Tv her türlü yöntem mübah..


Deniz 9 Aylık

İnanılmaz oyuncusun hızla emekliyor pıtır pıtır sıralıyorsun. Yabancılara karşı ağlaksın tanımadığın insanın kucağına gitmiyor çok bakar konuşurlarsa yaygarayı basıyorsun. Bir şey yersek ağzın sulanarak öyle bi bakıyorsun ki herşeyden tattırır olduk sana Arda yediği şeylerden kocaman oyuncaklarından ise en küçük parçayı uzatıyor sana her seferinde :))
Üstten 4 dişin aynı anda geliyor gibi bir de Kızamık Aşısı oldun.
71 cm 9 kg'sun. Anane,Baba ve Arda diyorsun.

Deniz 10 Aylık

73cm 10 kg oldun. Saçların azıcık uzadı ensende kıvrılmaya başladı. Beyazladın,tombişledin,8 dişin var.Elin hep ağzında sanırım diğer dişlerde sırada.Sıralıyor tey tey duruyorsun.Çekmeceleri karıştırmak en büyük hobin oldu. Kocaman pembe bi çadır aldım içine girip girip bebeklerinle oynuyorsun. Kikir kikir gülüp başını yana eğip boyun bükerek bir gülüşün var ki bitiyoruz o haline çok cilvelisin. En çok da babana yapıyorsun bu hareketi karşılığı kucaktan inmemek tabii Arda bu duruma çıldırıyor ve bana yapışıyor. Sanırım boşa dememişler kızlar babaya oğlanlar anaya düşkün olur diye..

Tarihe Not: 31 Mart 2016 Perşembe günü saat 21:00'de bana doğru ilk 3 adımını attın baban ve Arda'da şahit oldu buna. 

Deniz 11 Aylık


73 cm 10,2 kg oldun. Bildiğin yürüyorsun artık. İlk adım ayakkabın ayağına bir numara büyük alındı çünkü Arda 13 aylık yürümüştü ve 22 no giyiyordu, sense erkenden yürüdün ve minnak ayakların daha 18 no. İlk adım ayakkabıları ise 19 no'dan başlıyormuş.
Aşırı alıngan oldun bir şeye hayır dersek işaret parmağını kaldırıp sallıyor ve ağlayarak uzaklaşıyorsun. Arda 2 yaş sendromunun en ateşli döneminde baban disiplin edemiyoruz diye çok söylenir oldu. Neyse ki sen bu tarz mini arızalar dışında dualarımın kabulü bir "melek bebek" olarak doğdun ve büyüdün çok şükür.. 

Deniz 12 Aylık
(Detaylar fotoğraflar ile 1 yaş doğum günü yazısında)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atopik Dermatit (Alerjik Egzama)

Sevgiliye Meyve Yedirmek

Piruze