Ayrıntılı Ultrason

Gebelik ilerledikçe ultrason azaldığından bebeğinizin yüzüne hasret kalıyorsunuz!
Neyseki minik tekmecikleri hissetmek biraz rahatlatıyor beni her gün bir tekme ayda bir ultrason buna da şükür diyoruz :D
Şaka bir yana yurt dışında gebelik boyunca 2-3 kere ultrasona giren insanlar dolu.Biz yine sık sık giriyoruz.
Zararı var mı yok mu halen tartışma konusu,ben zararsız olduğunu düşünürsen zararsız olur mantığında ağzım kulaklarımda gidiyorum ultrasonlara.
Ancak bu kez halk dilinde "ayrıntılı ultrason" denen,illa bir *perinatolog'un bakması gereken,dünya para ödediğimiz 20-22.hafta arası yapılması gereken ultrasona gittik.
(*Perinatoloji: Riskli gebelikleri ve/veya gebelikteki anomalileri inceleyen bilim dalı.)
Bize kalsa aynı şeylere pek ala bizim doktorumuz da bakabilirdi..
Bir kere adamın hızı ve sabırsızlığı,ağzının içinde konuşması beni sinir etti.
Ben karnıma dokunulmasından irite olurken adamın elinde ultrason aleti bebek dönsün de bilmem neresini görsün diye karnımı bıçaklar gibi vurması,hayvan gibi bastırması ise hem canımı yaktı hem daha da çok sinir etti.



"Vurmasana hayvan herif" diyecektim neredeyse :D
Eşim de gözü büyük ekranda hayran hayran izliyor,bi dön bak,doktorum diye geçinen adam napıyor karına...
Onca dayağa rağmen oğlumda "benim anneme vuramazsın!" moduna geçti ki inat etti dönmüyor!
Korktu çocuk tabi,alışkın değil böyle muamele görmeye!

Doktor çook sıkıntılı bir ses ile kalbe gider ana atar damarı göremiyorum,siz gidip tatlı bir şeyler yiyin gelin dedi.

Hastanede kantin yokmuş,çıktık, karşısındaki pastaneye gittik içinden fındık kabuğu çıkan kurabiye yedim!
Moralimiz bozuldu,acaba kalbinde bir şey mi var diyor sevdiceğim,sigara üstüne sigara içiyor!
Dedim bir dur ya,adam böyle böyle vurdu karnıma,çocuğum da ben de sinir olduk,döner şimdi benim oğlum dedim.

Sonra başladım son zamanlarda farkında olmadan sokakta bile sesli sesli konuştuğum şekilde oğlumla konuşmaya; "bebeğim beni bu kaba doktorun elinden ancak sen kurtarabilirsin.Lütfen dönüp görmek istediği her şeyi göster amcaya ve kaçıp evimize gidelim"... Ayrı ayrı yerlerden gelen 2 tekme ile ok'ledi oğlum talebimi.

Neyse ki bu kez hiç bekletmeden aldılar bizi. Bir iki ultrason aletiyle vurmasından sonra oğlum hafifçe döndü,kalbi göründü. Bu kez de uyuz doktor başladı gebelikte olabilecek tüm riskleri ve yüzdelerini saymaya.

Yahu geç bunları internete yazınca okurum benim çocuğumda ne var sen onu de! diye bağıracaktım suratına.
Artık eşimin yüreği dayanmadı da sordu, sanki bütün bunları sayan kendisi değilmiş gibi "yok yok her şeyi normal sizinkinin,sadece pozisyonundan dolayı net göremedimdi" demez mi!?

Hem rahatlama hem de katil olma hissi uyandı içimde resmen.

Sonra 3 boyutlu fotoğraflara geçtik ama o kadar eli çabuk ve sabırsız ki yalnızca bir foto net geçti elimize.
Yazdırdığı CD'de eve gelip bilgisayarıma takınca çalışmadı! :(

Üşenmesem kalkıp gidip sana bi dünya para verdim kardeşim.
CD'mi yeniden yaz diye kafasına atıcam!

Neyse önemli olan bebeğimizin sağlıklı olduğunu görmek ve duymaktı.
Oğlum kilo almış.Büyümüş artık yeri darlaştığından büzüş büzüş duruyor.
En son kafası sağ kürek kemiğimin orda, poposu göbek deliğimin altındaydı. Bacaklarını tepesine kadar kaldırıp indiriyor :D Bir elini yanağına dayamış plesantasını yastık yapmış esneye esneye uyuyor...

Her ne kadar kızsam da doktora,içimde bir mucize var :D
Bugün çok yoruldu gibime geliyor.Ya da ben onu göreceğim diye 4 saat uyku uyuyabildim o yüzden öyle hissediyorum bilemiyorum...

Ama karnımı gere gere yatmak ve soğuk soğuk karpuz yemek niyetindeyim bugün....

Herkese selam ola...



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atopik Dermatit (Alerjik Egzama)

Sevgiliye Meyve Yedirmek

Piruze