İçgüdüsel Doğum


Normal doğum isteyen anneler, hamile yogacıları, doula'lar , doğum öncesi eğitimi verenler tarafından en çok önerilen.Okunması gereken,kült olmuş kitap kendisi. Aldım okudum,hatta azmettim okudum çünkü okurken sürekli tekrar hissettim ve çok sıkıldım. Açıkçası tembellikten hiç bir egzersizi de yapmadım.
Bana kalırsa ilk 200 sf fazla amerikan kafası ile yazılmış,sıkıcı ve boş.
200'den sonra biraz daha konuya girmiş,nefes,doğum,egzersizlerden bahsetmiş.
Alırsanız 200 + ile başlayın okumaya derim.

Özetle kitap okuyucusuna şunu söylüyor. Ey hamile,normal doğuracak kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur,nefes al,ıkın ve doğur.
Kolay doğurmak istiyorsan da sancını evinde yalnız ya da seni rahatsız etmeyecek insanla çek. Sevişir gibi mahrem bir ortam yarat. Rahatla,duş al vs...

Vallahi normal doğum yapmayı çok istiyorum. Ama ne yazık ki Amerika'da yaşadığım günler sona erdi. Kalabalık bir ailenin geliniyim, kendi annem ise 10 dk mesafede. Yani ben evimde mum yakıp sancı çekicem doğurayım öyle gelin desem kocam dahil 40 kişi küser herhalde bana :)

Doktoruma "doğum planı" dedim. Planlayamazsın onu dedi. Kaldım öyle...
Yani burası Türkiye arkadaş.İşimden ayrılmışım. Doula'lara,hamile pilatesi-yogası derslerine ayıracak milyarlarım yok. Bence gerek de yok. Analarımız eğitim alarak mı normal doğurdu bizleri.

Kendimi gittikçe yuvarlaklaşan memeli bir hayvan olarak görüyor.
Allah nasip ederse,bebeğim de yardım ederse normal doğum yapmak istiyorum.
Doktoruma güveniyorum ve herşeyin en iyisi için dua ediyorum.
İnşallah su gibi kolay bir doğumum olur da burada sizlerle paylaşırım.

Not: Bence kitabı gene de okuyun. Sonlarda notlar çalışmalar arada güzel case'ler var.
Okuyun,okuyun...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atopik Dermatit (Alerjik Egzama)

Sevgiliye Meyve Yedirmek

Piruze