Macaron

Bugün günlerden Macaron günü...
Efendim,doğuramayınca can sıkıntısından ne yapsam diye düşünmeye başlamıştım.
Yaklaşık 18 yıllık arkadaşım da büyüdü ahçı olduydu... Aradım, ben Macaron kursuna gitçektim,göbek başını alıp gidince gidemediydim haydi gel yapalım dedim.O da sağolsun beni kırmadı.
Gelirken lazım olan her şeyi de almış!
Size tarif ve yapılış yazacaktım ama hazır yazılmışının linkini vermek daha kolayıma geldi.
Bu kadar da üşengecim işte :D
Tuğçe'm önce makaronları birbirine yapıştırmak için kafam kadar bi beyaz çikolatayı eritti. (Ancak bi türlü krema kıvamını veremedik :S )
Çekilmiş badem içini tozlaştırdı.
Benim dikkat etmediğim başka bişeylerle karıştırdı ve makaronun hamurunu yaptı.

Hamuru kaplara bölerek gıda boyası ekledi ve 5 ayrı renk elde etmiş olduk...

Yağlı kağıt serdiğimiz tepsilere bööyle sıktık ve fırında pişirdik ancak fırınımın aynı anda 3 değil 2 tepsiyi güzelce pişirebildiğini tecrübe etmiş olduk.. Mavi rengimiz böyleliklen heba oldu :(

İlk yaptığımız kremayı kullanarak makaronlarımızı birbirine yapıştırdık ve ne zaman doğurcağım belli olmadığından buzdolabına kaldırdık...

Eve bebek sevmeye gelen şanslı kişilere ikram edeceğim sayılı makaronlarım da böylelikle hazır oldu.

Tabi bi sürü mini poğaça,cup-cake ve sütlü tatlı da yaptık :D
Arkadaşım sabah 10'da gelip akşam 7'de gitti. Sohbet eşliğinde full mesai yaptı yazık...


Makaronların tanesine 3-5 TL istenmesi çok geliyordu gözüme ancak günün sonunda az bile diye düşündüm.Gerçekten çok zahmetliymiş.Şahsen ben tek başıma yapmayı beceremem... Pratik şeyler yapmayı seviyorum ben.
Tuğçecim söyleseydi bu kadar zahmetli olacağını ona da yaptırtmazdım kesinlikle!
Ah Arda'cım ahh...
Gel artık diye ne yapçağımızı şaşırdık :))

Teşekkürler Çuçe Teyzesi :D

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atopik Dermatit (Alerjik Egzama)

Sevgiliye Meyve Yedirmek

Piruze