Arda'm Büyüyor

1 Yaş Sonrası

Yürüme ve konuşma becerileri yaklaşık 1 aylık Amerika maceramız sırası ve sonrasında biraz duraksadı.
İlk adımlarını atsa da tam olarak yürüyemiyor. 1-2 adım sonrası yere çöküp emekliyor.
Yere çömelip ayağa kalkmayı oyun yaptı.

 Arda 13 aylık

İlk adımlar: 13 ay itibari ile 3-4 adım atıyor. Kedi-köpek seslerini taklit ediyor. Baba ve mama’yı çok net telaffuz ediyor. Ama Arda,anane demeyi unuttu. Yazın üzüm delisiydi,şimdi de mandalina…

İlk yürüyüş: 13 ay 15 günlükken başladı ve gittikçe daha iyi oldu.
Arda 14 Aylık

Yeni numaralar : 14 ay itibari ile parmakları ile dudaklarına bulum bulum yapmaya,gözlerini sıkıca yumup açarak gülümseyip şımarmaya,kapi kapi=kapat kaaa=lamba ve saat demeye başladı.

Lambalara ve duvar saatlerine taktı kafayı.Oyuncaklarına daha az ilgi gösterip evi karıştırma yoluna gitti.Önünü alamayınca kırılcakların olduğu dolaplara çocuk kilidi taktık.Prizlerin önlemini emekleme döneminde almıştık zaten…

 15 Aylık
 16 Aylık
17 Aylık

Gittikçe daha becerikli bir yaramaz oldu. Bana aşırı düşkünleşti misal suyunu illa biberondan ve benim elimden içiyor! Oysa tüm dişlerini tamamlayan bu koca adam kendi başına kaşık kaşık pilav yiyebiliyor. Pekala suyunu da içebilir yani.. ama o da onun bebeklik hakkı o kadarcık da şımarsın diyorum. Belki de kardeşini hissediyordur. Garip bi şekilde seviyorum bana olan düşkünlüğünü :)
Ah bir de emzik aşığıyız. Tüm dişlerini erken tamamlayınca doktorumuz damak ve diş sağlığı açısından emziği bıraktırabilceğimizi önerdiğinde denedik 16.aya yeni girmişti. Tek emzikle uyuyan çocuk bir ağzında iki de elinde emzikle uyur oldu. Gece uyanıp yatakta emzik arıyor bulup eline verince küt diye geri yatıyor. :)) Henüz hazır değil sanırım.

Uyku eğitimini Amerika dönüşünde yaklaşık 1-1,5 aylık bir süreçte tamamladık çok şükür bu çok uzun bir hikaye ve başka bir post konusu.Düzenli yazmayı başardığımda detaylıca yazmak istiyorum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atopik Dermatit (Alerjik Egzama)

Sevgiliye Meyve Yedirmek

Piruze