Küçük Deniz Kızıma Hamileliğim Nasıl Geçti?

Arda 10 aylıkken hamile kaldım Deniz'e.. Amerika seyahatimizin hemen öncesinde öğrendim. Sadece çekirdek ailemize söyledik, neyse ki her iki hamileliğimde de hiç mide bulantısı kusma sorunu yaşamadığım için Amerika yolculuğumuz tüm hızına rağmen çok rahat geçti. Dönüşte cinsiyeti belli olsun diye beklemeye karar verdik ve aniden göğsümü gere gere "it's a girl" açıklaması ile ikinci hamileliğimi sosyal medyada ilan ettim.Tabii ortalık bi şok dalgası ile sarsıldı :) Yaş arasının bu kadar az olması ve zorluğu konusunda çok fazla eleştiri aldım. 

Doğuma günler kala yazıyorum  bu satırları. Açıkçası annem her gün yanımdaydı, destekti, Allah bin kere razı olsun ve onu başımızdan eksik etmesin diyorum. Ancak şunu da gönül ferahlığı ile söyleyebilirim ki insanların korkuttuğu kadar kötü değil. 

İlk bebekde çok dikkatliydim, uzanma,gerinme,süpürme diyorlardı dinliyordum. Bol bol kitap okuyarak uzanıp dinleniyordum, normal doğurcam diye taktığım için ve hamileliğimin bahar-yaz-sonbahar dönemine denk gelmesi dolayısı ile sabah akşam yürüyordum. Tüm bunlara rağmen 23-25 kg almayı başarmıştım :)
Deniz'e hamile kaldığımda 7 kg fazlam vardı. Gayet ev işi yapmak zorunda kaldım hiç bir şey olmadı, yatıp uyuyamadım dinlenemedim, kış hamileliği geçirdiğimden evden burnumu çıkaramadım ve 2 yaş sendromları yaşayan oğlumu eğlemekle geçti tüm zamanım. Blogu bile hep taslak yazıp sonra toplu paylaşarak yürüttüm (yani yazamadım). Sonuçta 15 kg aldığım, son aya kadar fiziksel olarak bi zorluk yaşamadığım gayet güzel bir hamilelik geçirdim.
Arda 18 aylık ve 13kg olduktan sonra kucağıma alırken dikkat ettim sadece öncesinde o benim ilk çocuğum olduğundan sakınmadım ve bir şey de olmadı. Sonuçta ağır kaldırmak doğru değil evet ama bahsedilen ağırlık daha farklı bir şey. Çekyat,bavul,koli kaldırmak gibi dengesiz ağırlıklardan bahsediliyor. Türkiye'nin ve dünyanın bir çok yerinde bir çok kadın çok daha ağır şartlarda hamilelik yaşıyor. Korkmayın bir şey olmuyor..
Fiziksel olarak durum böyleydi. Peki ya duygusal olarak?
Sürekli Arda çok küçük yetebilcek miyim? Etkilenecek mi? Kardeşine nasıl davranacak? Arda,Arda,Arda... Şeklinde başladı ruh halim. Aylar ilerleyip karnım büyüdükçe ve Deniz içimde fıkır fıkır oynadıkça bu kez. Bak Arda'da ay ay fotoğraf çekip post girmiştim Deniz'de yazamadım,Arda'ya şunu yaptım Deniz'e de yapayım,ona almıştım Deniz'e de alayımlar başladı. Elimden geldiğince de yaptım. Mesela, Arda'da hazır bir gebelik günlüğü tutmuştum. Deniz'de Amerika'dan aldığım süslü bir deftere hafta hafta yazdım. Elimden geldiğince fotoğraf çekinmeye çalıştım elbette kış hamileliği hep evde ve pejmurde geçtiğinden daha az fotoğrafım var ama olsun olanlar fena değil.. Hemen ekleyeyim :)

Öncelikle hafta-ay hesabı için güvenilir bir link paylaşacağım sizinle.Merak edenler tık tık




 3.-4.-5. ve 6. ay çekilmiş birer fotoğrafım.
Arda 16 Aylık - Deniz 6 Aylık 
Tarihlerden 14 Şubat Sevgililer Günü

Kuzenim Alper'in düğününden bir 7.aya merhaba fotoğrafı.

 Dolu dolu 7 aylık hamileyim, 8.aya girdim diyebiliriz, saçlarımı açtırdım evet.

9.Aya girmişiz..Saçlarımı kestirdim, hurafelere inanmam :)
 Doğuma 1 hafta kala...



Tabii ikinci kez anne olmanın avantajları da yok değil..

*Bol bol çocuk gelişimi, bebek sakinleştirme kitapları okudum
*Daha bilinçli alışveriş yaptım. Neler çok giyilir,neler işe yaramaz.. İlk banyosunda ne sürülür,hangi emzik,bez,ıslak mendil en iyisidir. Konak,pişik olursa ne kullanılmalı hepsini biliyorum artık. Hazırım,stoklarım da hazır :)
*Arda'da normal doğum beklediğimizden hastane odası süsleme gibi bir şey yapmamıştı, ikramlıklarda zayıf kalmıştık bu kez onları pek güzel, özenerek hazırladım planladım.
*Arda'da doğum sonrası 3 zıbın takımı yetmemişti üstelik sadece 1 gece yatmıştık bu kez 2 gece yatış ayarladık ve hastane çantamı detaylıca hazırladım :) Tatile gider gibi gideceğiz doğuma.. Ayrı bir postda yazacağım hastane çantası hazırlığımı :))
* Deniz'e doğum sonrası aylık fotoğraf çekmek için özel stickerlar bastırttım, çok şirin bir denizkızı kostümü sipariş ettim taaa Çin'den gelecek, hem ona hem Arda'ya  Ahsapdecor'dan özel tahta isimlikler yaptırdım. Yani Arda'da varlığından haberim olmayan,atladığım bir çok şeyi Deniz için yapmaya çalıştım.

Ama elbette bunlar işin detayı. En önemlisi doğumdan sonra depresyona filan girmeden ikisine yetebilmek, sakin kalabilmek, bolca dinlenip emzirmek ve büyükle eski düzeni bozmadan paylaşım yapmaya, oyun oynamaya zaman ayırabilmek.


Bir sonraki yazım hastane çantası hazırlığı için tık tık..


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atopik Dermatit (Alerjik Egzama)

Sevgiliye Meyve Yedirmek

Piruze