Emzirme Serüvenim

Neden kimse bana emzirmenin kabus gibi başlayan bir serüven olduğunu,etrafında bir sürü insan olması gerektiğini filan söylemedi! Neden tanıdık tanımadık hemen her annenin memeleri yara olmuş ilk 3 gün sütü gelmemişken vb şeyler çekmişken beni bi zahmet uyarmadılar..
Ben ki kendi düzenime,özelime,rahatıma,bireyselliğime hatta bazen yalnızlığıma bu kadar düşkün ve alışkın bir insanım.Şu an etrafımda olan kalabalık sayılı gün sonra azalacak diye aldı beni bir sıkıntı!
Zekiye ben ameliyat sonrası hastanede bir gece kalıp hafiyelik yapıp eve çıkınca gördüm dünya kaç bucak :D


Bebeğim sürekli ağlıyordu,ben bırak duşa girmeyi yataktan tek başıma kalkamaz haldeydim.Hatta bebeğim mıkırdandığında yatakta doğrulamıyordum bile.. Eve çıkışımın ertesi günü misafirler gelmeye başladı. Evin temizliği,yemeklerin yapılması,gelenlere ikramlıkların yapılması,çay-kahve fasılları mı istersin? Sürekli ağlayan,sırtına kadar işeyen bir bebek.Bir bebek nasıl bu kadar ses ve kirli çıkartabilir? diye şoktayım. Annem sürekli ütüde. Kayınvalidem sürekli mutfakta. Belgin garibim joker eleman gibi.Kalabalıktan dağılan pislenen evin sorumluluğu omuzlarında. Allahtan bayram tatilindeyiz Fevzi yanımda,beni kaldırıp yatırmak duşa sokmam hep kocamın işi... Suna Pekuysal gibi yürümeye devam ediyorum,bebeğimin gazını çıkarmak için diklensem dikişlerim ağrıyor. Kayınpederim habire bir şeyler taşıyor eve eli kolu dolu geliyor.Teyzem ananemin yemeklerinden getiriyor. Herkes herşeyi yememi buyuruyor ama yiyecekler ya gaz ya süt yapar diye ikiye ayrıldığından bi türlü istediklerimi yiyemiyorum. Kayınvalidem emzirmemi öğütlerken yara olan göğüs uçlarına yüreği dayanmayan annem mama hazırlama peşinde.Kuru göğüsümü büyük iştahla emen miniğim aç,anneeeeee diye ağlıyor sanki...
O kadar kötü bir ikilem ki... Bir yandan ağlayan yavrucuğa çare olamamanın suçluluğu üstünde bi yandan da can derdindesin! Evde "aç bu çocuk aç" slogan halinde sanki.. 
tabii her bulutun ardından güneş açar ya okuyup üflemeler,inleyerek emzirmeler sonucunda 3.gün sütüm geliyor.Göğüslerim taş gibi ama bu kez bebeğim sarılık olmuş,uykuya teslim. Ememiyor bir türlü...
Hastaneye gidiyoruz sağmaya 50 TL istiyorlar.Oha diyorum çüş diyorum,resmen maduriyetten rant sağlıyor özel hastaneler.Pompalar zaten o kadar!Neyseki Medicana'da çözüyoruz bu işi.Kişiye özel bir set veriyorlar 20 TL karşılığında,istediğiniz sıkılıkta gidip sağıyorsunuz sütünüzü... 20dk'lık sağma işlemi sonunda sapsarı bir şişe dolusu sütüm gelince moralim düzeliyor.Eve gelip bebeğe içiriyoruz o sütü ve ardından eve pompa alıyoruz.
Doğumdan evvel almanızı şiddetle tavsiye ettiğim fiyat/kalitede en muhteşem ürünler aşağıda;
Avent'in güzelliği ürünlerinin kalitesi ve fonksiyonelliği.Bu küçük cam biberon anne memesini taklit eden yenidoğan başlığı ile resmen kurtarıcımız oldu.


 Lansinoh elektirikli göğüs pompası ben yarı hızda çalıştırdım hep.Çok fonksiyonel hem pil hem elektirikle çalışıyor. Sağdığınız şişeye takılan bir kapakla direkt buzdolabına atabiliyorsunuz.Fiyatı en uygun elektrikli pompa bu.. Ameda'yı denedim ondan tek farkı bunun zaman göstergesi olması ve 200 TL daha ucuz olması!

Bunlara ek olarak aldığım ürünlerden de bahsedeyim,bazıları çok işe yaradı bazılarını hiç kullanmadım...




Süt saklama poşetleri bebeğin fazla emmediği ama sütün bolca geldiği ilk haftada çok işime yaradı,o sarı mis kokulu ve pek faydalı sütü kış ayları için depoladık.

Meme başı çıkartıcıyı bir kez deneyip kenara fırlattım.

Göğüs ucu kremini daha hamileyken başlamıştım,bende işe yaramadı.Ellerimden çıkmak bilmeyen yoğun bir vazelin gibi..Üstüne kalkan kapattığımda göğüsüm kaşıntıdan çıldırıyordu..Pet kapatsam yapışıyor.Göğüs kremi emmiyor,yıkayınca çıkmıyor!Sinir oldum ben...

Göğüs petleri ise zeytinyağı kapatırken işe yaradı sadece...



İnanılmaz memnun kaldığım bir ürün.. Şiddetle tavsiye ediyorum.


Acılı geçen ilk iki haftada bana yardımcı olan ama sonra bebeğim istemediği için kenara kaldırdığım göğüs ucu kalkanları..

Her iki ürün de Avent'den yine..

Neyse ki ilk 10 günü emziremediğim an sağarak ve bol bol biberonla anne sütü vererek,sarılığımız ilerlemeden atlattık. Ancak kayınvalidemler gidince anladım ki bebeğim biberona alışmıştı.Beni emmekten pek çabuk sıkılıyordu.Bir de yeni gelişen bağırsakları gaz sancısına başlamıştı.

Eşimin vırvırlı desteği ile sarsılıp kendime geldim. İnternetin başına çöktüm ve "emzirme kampı"nı keşfedip uygulamaya karar verdim.Neyse ki düşündüğüm kadar kötü geçmedi kampımız.

Ve itiraf etmeliyim ki meme başını iyileştirmek için denemediğim ürün kalmadı ama meme başımı iyi eden tek şey bebeğimin minik ağzıydı sanırım.

En baba ateist bile bebek sahibi olduktan sonra Allah'ın varlığını kabul eder.Nasıl yaratmış rabbim..Ne büyük mucize...

Şimdi şimdi zevkine varmaya başladım daha emzirmenin... 
Acıyacak evet,analık kolay değil,ama sakın vazgeçmeyin..
2-3 haftalık acı için 2 yıl sürebilecek bir serüvenden vazgeçmeyin.
İstediğim gibi doğurmak nasip olmadı,inşallah uzun uzun emzirmek nasip olur..

Sevgiler,
Bol sütlü günler :)




Yorumlar

  1. İlk günler tüm anneler gibi sıkıntılarınız olmuş ama şimdi herşey yolunda sanırım.. Bol sütlü günler diliyorum:))
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. Esra Hn... Evet kesinlikle annelere tek tavsiyem pes etmemeleri ilk 10-15 gün biraz zorlayıcı oluyor ama her geçen gün iyileşiyor.Bebeğin 40'ı çıktıktan sonra ise anneliğin keyfine varma dönemi başlıyor.Şu an emzirmek çok büyük bir zevk hele memede uyuyakalan bebeğin yüzüne bakmak sanırım bir annenin yaşayabileceği en güzel anlardan,anılardan biri..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atopik Dermatit (Alerjik Egzama)

Sevgiliye Meyve Yedirmek

Piruze