Arda 2 Aylık


Oğlum büyüyor...
64cm 6.400gr oldu. 3-6 aylık kıyafetlerini giyiyor şimdiden.
Gerçekten de hurafe sansam da doğru olduğunu deneyimleyerek gördüm ki ilk 40 gün zormuş.
40'ımız çıktı bakınmaya başladı sıpagetti :D

Sonra yüzleri tanıyıp bilinçli olarak gülmeye..Ve mimikleri çok tatlı oldu..
Benim diye mi bilmiyorum ama çok güzel geliyor bana...Onu seyretmeye doyamıyorum.

Hala çok bağırarak ağlıyor,o kadar gür sesli ki "Allahım nedir derdi" diye elim ayağıma karışıyor.Zar zor sakinleştirdiğimde ise "yaa sen misin o ağlayan çocukların analarına bakıp içinden cık cık diyen oh olsun şimdi sen de o analardan oldun nasılmış" diyorum...
Vallahi hakettim analar :D Sizden özür dilerim şimdiki aklımla :P

Bu fotoğraflarda tam 2 aylık... Çok inanılmaz çok büyülü bir şeymiş gerçekten.
Bu muhteşem varlık benim oğlum,bir adı,bir nüfus cüzdanı var ve bundan 2 ay önce karnımda oynuyordu!Dizi mi ayağımı bu şişlik diyordum karnıma dokunup!
Şimdi minik elleri ellerimi tutuyor...

Ah eli demişken! Cilt sorunlarımız için kandan bakılan inek sütü alerji testi yapıldı oğluşuma. Minik eline soktular iğneyi ve damla damla kan akıtarak doldurdular tüpü. Nasıl içine çeke çeke ağladı anlatamam,hala o anı hatırlayınca gözlerim doluyor.Küçücük elini kanamasın diye bastırırken bir yandan da sakinleşmesi için emzirdim. O an annemin bir bana bir ona bakıp gözlerinin dolması da aklımda hep... 

28 yaşındayım ve anneyim.Ama hala annemin bebeğiyim işte...
Bebeğimin bebeği olmuş diye her gün istisnasız her gün geldi bana canım annem..O olmasa ne yapardım bilmiyorum.
Üstelik de lohusalığımın tüm agresifliğini,duygusallığını,her türlü duygu dengesizliğini ondan çıkardım.Oluyor ama... İnsan en kolay en çok sevdiğini incitiyor...

Çok şükür ki inek sütüne alerjimiz yokmuş. Domates ve çikolata halen yemiyorum. Mustela Atopik ciltlere özgü kremimizi her gün sürüyorum. Kış olduğu için cilt kurumaya daha elverişli zaten. Eğer extra bir kuruluk ya da kabarcıklar görürsem Cold Cream sürüyorum. Yaralaşmadıkça kortizonlu krem kullanmıyorum. Her iki günde bir yıkıyorum bebeğimi.Suyu çok seviyor.Hamileyken çok yüzdüm ondan herhalde... Son durulama suyuna bebek yağı eklemek de yardımcı oluyor.

Bir de ilk doğduğunda altını alırken ortalığı yıkan bebek şimdi mümkünse tüm gün kıçı açık gezecek!Ne garip,bayılıyor altının açılmasına..

Ellerimizi keşfediyoruz,elleri ile konuşup ağzına sokuyor :D Yalnız doktorumuz retinasını,suratını çizebilir 3 aylık olana kadar eldivene devam dedi. Eldiven içinde kalmaktan da ayak gibi kokuyor elleri :) Ben de her gün azıcık gözetimim altına eldivenlerini çıkartıyor ellerini nemli bezle silip oynaması için bırakıyorum :D Tırnaklarını ise o derin uykudayken kesiyorum.

Uyku düzeni halen oluşmadı.Uyutma şekillerimiz de tasvip etmesem de ayakta sallanmaya alıştığı için genelde aynı tas aynı hamam devam.Bazen pış pışla çok nadir kendi kendine de uyuduğu oluyor büyüdükçe değişecektir elbette...

Bazen hemen büyüsün konuşsun koşsun yürüsün istiyoruz,bazen ise hiç geçmesin zaman,hiç büyümesin... Keşke kokusunu,sıcaklığını bu anlarını kaydedecek bir makine olsa..Büyümeden geçmeden hepsini her şeyini saklayabilsem... 

Bugün küçülen kıyafetlerini ayrırken ne kadar da minikmiş benim bebeğim dedim...Halen minik tabi..Ama 2 ayda bile ne kadar çok serpildi,değişti...

Baba kucağında şu an ben bu satırları yazarken...
Bugünkü kakasını yapmadığı için biraz huysuzdu küçük adam..
Bu arada hep ben çektiğimden fotoğrafları baba kucağında muhteşem,anneanne kucağında da güzel fotoğrafları var.Benşm kucağımda ise bir tane düzgün fotoğrafı yok çocuğumun!!
Aile fertlerine pek kızgınım bu yüzden...
Eşimin sözü var,bakalım tez zamanda güzel bir foto ile bir post daha yazarım inşallah...



***



Hoşgeldin 2014

Dün bir delilik yaptık ve 2,5 aylık bebeğimizle yatılı misafir olmak üzere İstanbul’un diğer ucundaki yılbaşı partisine gittik. Elbette ki yol kilitti 4,5 saat boyunca dur kalk gittiğimiz için Arda durmadan ağladı. Canım arkadaşımın evine vardığımızda heyecanlı bir kalabalık ve harika bir sofra vardı.Kimse bir şey yememiş bizi beklemişti. Arda önce uslu ve meraklı durdu, 3.kucağa geçince kustu ve korktu, haykırarak ağlamaya başladı. Bizi çok panikletti hem yolda hem de orada çok ağlayınca eşim kimsenin keyfini kaçırmaya hakkımız yok haydi geri dönelim deyince ben dellendim.,Kontrol bende sen git içkini iç bunca sıkıntıyı niye çektik o zaman dedim. Ayağımda sallayıp uyuttum Arda’yı. 2 saatte bir kontrol için yanına gittiğimde de emzirdim. 3 kez kaka yaptı. Aşırı gazlıydı garibim. Tüm gece ve sabah kahvaltımız boyunca uyudu kuzucum. Kahve faslında huysuzlanınca kalktık. Yol çok açıktı, jet hızı ile eve döndük. Bir de evde misafir ağırladık.
Şimdi 2015 ‘e 1 ay kalmışken düşünüyorum da. Ne deli-kör cahil bir yaklaşım. El kadar bebekle böyle bir şeye nasıl cesaret etmişiz. Hadi cesaret etmişiz, hayli kriz yaşamışız ve ben üstesinden nasıl gelmişim :D Şu an aynı şeyi yapmam. Bebeklerde ilk 3 ayın önemini, dingin geçmesi gerektiğini, gaz ve sindirim problemlerinin prebiyotiklerle pek güzel aşılabileceğini, çok ağlayan küçük oğlumun aslında kolik olduğunu ve benim bunu farkına aylar sonra vardım. Çünkü kolik,rutin gibi kelimeleri anne olduktan ve kendime geldikten sonra öğrendim. Kendime gelmekten kastım, çok stresliydim, lohusa kafası ile çocuğumu tutmaya, yıkamaya korkuyordum. Emzirmeyi, uyutmayı tam beceremiyordum. Aile büyüklerinin kendi yöntemlerini savunması,benim nereye çeksen oraya gider halim ve o ilk günlerde eşimin de bebeği koruma iç güdüsü ile sanırım bana kendimi extra beceriksiz hissettirmesi… Gerçekten de ilk bebek deneme bebeği diye doğru söylüyorlar sanırım.
Deneye yanıla büyüyoruz, öğreniyoruz oğlumla… Hamileyken hep doğumla ilgili kitaplar okumuşum. İlle doğal doğum istiyorum ya… Oysa doğum ve düğün sadece bir gün. Çocuk yetiştirmek ve evlilik ise bir ömür… O yüzden yeni gebeciklere tavsiyem. Doğum sonrası bebek bakımı ve çocuk yetiştirme ile ilgili kitaplar okumaları. Hatta çocuklarına okumak için seçtikleri kitapları da okumaları. Bu konuda ileride ayrıca bir post hazırlayarak Arda’nın ve Kendi (Anne) kütüphanemi paylaşacağım. Bir de takip ettiğim bir kaç iyi okur blogger ablayı da :D


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atopik Dermatit (Alerjik Egzama)

Sevgiliye Meyve Yedirmek

Piruze